Borstade med Pepsodent White Now - nu ilar det som faaan!
För 2 veckor sedan köpte jag en tub Pepsodent White Now efter att ha sett reklamen ett flertal gånger på TV, var bara nyfiken om den verkligen gav ett vitare leende efter bara en användning. Och det tyckte jag faktiskt! Jag blev glad och tänkte att "åh, den kan man använda när man ska på fest" ex! Jag använde den senast i torsdags (använt den endast 3 ggr under 2 veckor) och efter senaste gången har jag fruktansvärda ilningar i tänderna! Jag kan dock äta/dricka varmt så som kaffe och te, men att dricka ex. vanligt kranvatten är en pina! Även fast jag låter det stå i rumstemperatur. Det liksom blixtrar i hela munnen! Jag kan naturligtvis inte äta kalla saker heller som kommer direkt från kylskåpet ex. Glass ska vi inte ens tala om.... Det värsta är att jag inte kan prata ute nu när det är så kallt. Jag får nog helt enkelt ringa min tandläkare nästa vecka om inte besvären försvinner, jag har aldrig haft problem med mina tänder!!
Har jag förstört mina tänder för alltid nu, för en jävla tandkräm?! Hur kan man få sälja sådant?!!
Finns det fler som råkat ut för detta och har besvären avtagit om ni slutat med produkten? Det har ju "bara" gått ca 3 dygn sedan jag borstade och eftersom mina tänder verkligen blev vitare (tycker jag!), så kanske det kan likställas med en blekning? Jag antar att själva tandköttet blivit skadat då jag borstade "som vanligt" och att det där slipmedlet förmodligen kommit in under tandköttsraden och irriterat där... Fy, vill verkligen varna andra!!
Idag köpte jag en tub Sensodyn för ilningar, har borstat en gång nu och får se om jag kan dricka rumstempat vatten sen till maten... Antar att den inte kommer verka förens om några dagar om det hjälper alls...