• Arwen77

Ni som har fått barn tätt, se hit!

Jag har blivit oplanerat gravid och har en liten son på snart 14 månader. Det kommer att blir knappt 2 år mellan dom. Jag har alltid tänkt att jag ville ha minst 3 år mellan barnen....så nu har jag lite smått panik hur detta ska gå! Kan ni som har erfarenhet hjälpa mig med fördelar med att ha dem tätt? hur har det gått för er? hur har ni fixat det?

• Svar på tråden Ni som har fått barn tätt, se hit!
  • Severus

Två föräldrar hemma på heltid några år gjorde det enklare
    Har 5 barn tätt, äldsta skulle bli 7 år två månader efter femte barnet föddes

• Arwen77

Oj shit vilken kvinna grymt impad! Hur lyckades ni vara hemma på heltid båda två, ekonomiskt menar jag....

• Zaarah1984
    Arwen77 skrev 2013-02-17 19:45:48 följande:
    Jag har blivit oplanerat gravid och har en liten son på snart 14 månader. Det kommer att blir knappt 2 år mellan dom. Jag har alltid tänkt att jag ville ha minst 3 år mellan barnen....så nu har jag lite smått panik hur detta ska gå! Kan ni som har erfarenhet hjälpa mig med fördelar med att ha dem tätt? hur har det gått för er? hur har ni fixat det?

Jag är i samma situation, har en dotter på 14 månader och är nu gravid med syskon som beräknas två månader innan dottern blir 2 år. Var visserligen planerat men tänker ändå mycket på hur det kommer att bli och vad som behövs här hemma.
  • stina 86

Det klarar du säkert.jag har 13 månader mellan mina och jag var ensam..jag tänker inte ljuga och säga att det blir lätt men du lär dig efter hand..försök skapa rutiner så fort det går..

• Severus

Min man hade högsta beloppet i föräldrapenning.
    Sen bodde vi mycket billigt under en lång period
    En period kunde vi parallellt ta ut fp och det var ingen nackdel
    Barnbidraget hjälper ju en hel del

• TTs mammi

Min son var nästan 2 år när lillasyster kom, det jobbigaste var att både jag o sambon jobbade skift redan från start, och att sonen kommit in i värsta två årtrotsen. Nu är det jobbigaste svartsjukan, men ju äldre de blir ju mer leker de med varandra. (minsta är snart 1 år och äldsta snart 3 år).  Så självklart kan det vara jätte jobbigt, men tänk så kul de kommer ha med varandra sen :)

• Arwen77
    stina 86 skrev 2013-02-17 19:51:39 följande:
    Det klarar du säkert.jag har 13 månader mellan mina och jag var ensam..jag tänker inte ljuga och säga att det blir lätt men du lär dig efter hand..försök skapa rutiner så fort det går..
    aaah, är det sant?! Va imponerad jag blir!! vilken grej! Var du ensam? ingen hjälp från någon alls?
  • Masken84

Ja kommer ha 17 månader mellan mina och bf i augusti! Det blir säkert en hel del pusslande och så men det måste ju bara gå så är det! Sambon ska vara hemma i en månad med oss så det ska bli skönt!

Ska bli kul och shoppa vagn och en till spjälsäng mm :)

Svar på tråden Ni som har fått barn tätt, se hit!