• Anonym (stött)

Ett roligt skämt?

Min sambo sa just "kan du hjälpa mig med en grej?" när han skulle natta barnet. När jag kommer till sovrummet så fnissar han, han har lyft upp barnvagnen och rullat den på min sida sängen och parkerat den där. Den som vi är ute och går med varje dag. Han har alltså nu smutsat ner hela min sänghalva klockan 22 på kvällen, barnet sover precis bredvid mig och jag kan inte byta sängkläder. 
    Tycker ni att det är kul?
    Jag försöker att inte bry mig men jag blir faktiskt stött, det känns respektlöst och jag har ingen lust att sova där inatt.

Ibland blir jag leds på hans dumma idéer!

• Svar på tråden Ett roligt skämt?
  • Dimitra

Inte ett dugg roligt. Inte för din sambo heller eftersom han nu får sova på din sida, eller hur? {#emotions_dlg.djavulsk}

The Dimitra universe.
  • soffliggaren

Var är skämtet ? Kul för han att tvätta/städa men det blir han som får sova på soffan eller på din sida.

• Pissenisse

Jag vet inte om jag missuppfattade eller om han ställde själva vagnen på sängen med chassit? Eller bara en liggdel med en bebis?
    Nä byt sida nu... Om han får sova i sängen alls inatt=)

• Mys mymla

Jag hade dragit av säng kläderna och slängt dem på honom, gjort mig natt klar och lag mig på hans sida. Så hade han fått sova på soffan! Så där gör man inte!

• Anonym (Evilina)

Jaha, så du tänkte sova på soffan inatt? Ha det så trevligt, gonatt då! (lägger mig på hans sida)

• Anonym (stött)

Han sa när jag blev besviken att "jag rullade den över min sida på vägen till din, så min är också smutsig i så fall, men det är ju SNÖ ute". Så han tycker att när det är snö ute så blir inte hjulen smutsiga.
    Jag fråga om jag gjort honom arg på något sätt eftersom det känns som en hämnd, men han hade bara menat att skämta.

Det dumma är att jag har så svårt att bli arg på honom när han själv inte fattar att han gjort nåt fel, han tycker jag överreagerar.. men ja, jag sover nog på soffan inatt så får han byta sängkläder imorn. Det är dessutom jag som sköter all tvätt så det här skulle ju innebära extraarbete för mig i vanliga fall.

Och ja Pissenisse, han ställd den med chassi och allt, över både kudde, täcke och lakan.. 

• viseversa

Fan jag hade blivit väldigt arg. Inte det minsta kul. Hur kunde han tro att du skulle tycka det? är han dum i huvudet ts??

• Trädblåsare

Är din man förståndshandikappad eller?

• Anonym (stött)

Poängen? Ja, om jag det visste. Han tyckte det var roligt att ställa en stor sak där som inte hörde dit, men jag ser inte riktigt det roliga. Han blev i alla fall sur när jag sa att han får byta sängkläder idag (vilket han inte gjort än) och att jag skulle sova på soffan.

Jag kunde inte sova så jag hamnade i sängen tillslut ändå, han sa förlåt i alla fall.
    Han kan ha en väldigt "tråkig" humor i vanliga fall också. Säger skämt som ingen förstår för de är inte roliga, de är som inte ens skämt.
    Typ:
    - Har du ätit idag?
    - Nej.
    - Nähä, vad ska vi laga?
    - Men jag skämtade ju! Jag har ätit. 

Jag sa att nästa gång han vill översaka mig med något i sängen så får han gärna lägga dit en chokladask istället. 

Svar på tråden Ett roligt skämt?