• Viktoria123

Bästa blöjan för spädbarn

Vilken blöja tycker ni är bäst till spädbarn/små bebisar?

Har en kille på 3 veckor och har provat libero och pampers.
    Libero tror jag läcker. annars vet jag inte varför hans tröja varit fuktig flera gånger. Och pampers tycker jag fastnar i hans stjärt (inte jätte hårt) så man måste dra loss den när man byter..

Anton - 130127
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bästa blöjan för spädbarn
  • Adirf

Detta kanske låter fjantigt, men har du "fällt" ut vingarna i blöjan? :)) Hade en arbetskamrat som helt missade det med första barnet och undrade precis som du varför det alltid läckte :))

• Viktoria123
    Adirf skrev 2013-02-17 22:57:16 följande:
    Detta kanske låter fjantigt, men har du "fällt" ut vingarna i blöjan? :)) Hade en arbetskamrat som helt missade det med första barnet och undrade precis som du varför det alltid läckte :))
    Jadå :) De använde libero på neo och de lärde oss att byta blöja där :P Men det är ju möjligt att jag gjort det halvdåligt eller så de gånger som de läckt..
    Anton - 130127
  • majsis08

pampers tyckte jag va bäst:) tyckte hon kändes mer torr av dom än liberos men däremot när hon va runt året bytte vi till lebero:)

• Nesss

Vi har haft pampers till våra, dry night tycker jag är bäst. Babydry hade en tendens att fastna på rumpan.

• Alby

Vi kör med libero, och jag har också varit med om att Bodyn har varit blöt. Men jag tycker ändå att libero är bäst, pampers gillar jag inte alls. Jag gillar alla liberos produkter, särskilt guldkornen för bebisar.

• Anna74a

Jag har kört med både liberos och pampers blöjor men Willys egna blöjor och Ica basics har varit bättre.

• Livetäenbiltvättmenjaharencyckel

Libero är det vi köper. dem läckte lite på grabben när han var spädbarn men vi bytte till en större storlek och då fungerade dem finfint.

Andra vi provat är:

Pampers men det blev för tätt på sommaren och sonen fick svamp. Har även märkt på jobbet att vissa barn som haft pampers blöjor på sommaren fått svamp (så dem håller kanske lite väl tätt?)

sen provade vi även willys och ica men dem läckte på nätterna plus att han fick utslag.

• hymafr

Också kanske en "fjantig" fråga - kollar ni noga att lilla snoppen ligger nedåt innan ni stänger blöjan?
    Annars finns ju risken att läckaget uppstått pga kisseri uppåt. 

• mrs Vilja

Med sonen (nu 7 år) provade vi flera olika sorter då vi upplevde att libero och pampers läckte (de två sorter man fick prov av efter förlossningen). Vi kom då fram till att Coops egna märke var bäst till honom.

Till våra två töser har libero varit bäst. Kanske spelar det roll "hur" barnen kissar? Och då vilken blöja som är "anpassad" till det? Med sonen blev det mer vått framtill först på blöjan och töserna mer under.

Svar på tråden Bästa blöjan för spädbarn