Hjälp! Milen om 10 veckor!
Jag efterlyser här lite hjälp med ett träningsschema eller allmänna råd om hur jag ska kunna springa en mil i ett lopp om drygt 10 veckor (4:e maj)! Jag tränar i dagsläget ingenting, men tror att jag har en hyfsad grundkondition (förra året sprang jag samma lopp fast bara 5 km på 32 minuter, även då totalt otränad). Jag har inte tränat mer än någon gång då och då sedan jag slutade rida för fem år sedan, men har ingen övervikt eller övriga hälsoproblem. Jag tycker mig alltså inte behöva starta från noll med 20 minuters promenad 3 dagar i veckan, som många träningsscheman jag googlar fram börjar med. Jag har som mål att ta mig runt milen, gärna löpandes men en sträcka gång gör mig inget heller. Snälla, hjälp mig med tips! Jag är en total nybörjare vad gäller löpträningsupplägg men ser nog helst att konditionspass varvas med styrkepass på gym, så att det blir allsidig träning. Eller det kanske är en dålig idé eftersom det är så kort tid kvar till loppet? Ååh, vad har jag givit mig in på..!