• Anonym (Pmsigt)

Mår dåligt före mens nån mer?

Hej alla tjejer!
    Hur många upplever att ni mår dåligt dagarna före mens som blir värre ju närmare mens ni kommer? Mina symtom är:

Små mol och kramper i magen 
    Lös i magen och kan springa flera gånger
    Spänd/stel
    Lite små skakig
    Ostadig/yrsel
    Illamående
    ömma bröst
    ont i huvet 
    Sover dåligt vaknar tidigt eller vaknar på natten flera gånger
    Trött orkeslös, ingen energi till nånting
    Mår allmänt skit
    Ångest känslor
    Feber känslor
    Varm/kall
    Irriterad/sur
    Lätt för att gråta

Säkert mer saker som jag glömt, men dom som jag kommer på nu! Ibland har jag alla symtom. ibland bara några och ibland inga alls månad till månad! Finns det fler av er som mår så här dåligt strax innan mens och sen mår ni bättre igen?

Just nu mår jag förskräckligt dåligt igen och ska ha mens idag men den har inte kommit ännu och är ej gravid för den som undrar! 

Tacksam för svar. Jag äter ej något p-piller eller så eftersom jag ej mådde bra av det. Finns det något annat alternativ har ni fått något som funkar mot pms besvär för måste ju vara nånting sånt!

• Svar på tråden Mår dåligt före mens nån mer?
  • cj2

Du kunde beskriva mig där! sjukt svullen också brukar jag bli!

• Anonym (Pmsigt)

Vad bra slapp jag var helt ensam Glad  Har du fått nånting för det? Nått som funkar?

• cj2

Nej, det enda dom rekommenderar är ppiller men jag vääääägrar!

• Anonym (Pmsigt)

Som mig då vägra också!

• cajsaloppans

Tycker jättesynd om dig TS! Det kan inte alls vara nå vidare kul att månad efter månad måsta må så, har du varit hos en läkare och pratat om problemen? Då kanske du skulle kunna få någon medecin eller liknande som dämpar allt obehag.Glad 

Personligen är jag bara lite smått arg och grinig innan jag ska ha min mens. Mår faktiskt som värst under tiden jag har mensen, då mår jag illa, har ont i hela kroppen och är fortfarande lite arg och grinig.
    Ha det bra {#emotions_dlg.flower} 

• Maya03

Hej! jag har aldrig haft några väldiga symtom innan mens men nu efter min graviditet och mensen kom tillbaka så är det inte kul alls. Har åtminstone ingen annan förklaring på det än PMS. Mår illa, är kallsvettig, blir yr, trött, orkeslös, ledsen, gråtmild, gör nummer 2 oftare än vanligt, har huvudvärk(har aldrig annars!), fryser för att sen svettas som vid feber, ryggvärk o spänd i resten av kroppen. FY FASEN, är det så det ska vara nu.. Kan ju tillägga att jag VET att jag inte är gravid.

jag har ju gått o trott att jag håller på att bli sjuk men nu verkar det väldigt logiskt att det är mensen.. synd att jag inte fick slippa den längre.... nåja,  skönt att se att man inte är ensam iaf;) 

Svar på tråden Mår dåligt före mens nån mer?