• Bella2012

    Samsung Galaxy 3 - problem med bild överföring

    Hej,

    Jag undrar om någon där ute har råkat ut för liknande sak.

    Har en helt ny dator och ny mobil S3 och tar bara kort på familjen men då och då när
    jag skall föra över bilder till min dator så kommer det massa symboler och smileys med och det kan hända från program som Viber, Tango och liknande.

    Men det som är besvärande att det kommer enstaka bilder på för mig helt okända människor också!
    Har ingen aning om vilka dessa är eller hur bilderna kommer in.

    Telefonen var förseglad i kartongen vid inköpet
    Samsungs kundtjänst har inget svar till mig heller.

    Någon som har tips och råd?
    TACK 

  • Svar på tråden Samsung Galaxy 3 - problem med bild överföring
  • Fia 28

    Kan det vara så att den sparar bilder från surfning och mail och det är dessa bilder som kommer med via bildöverföringen?

  • Bella2012
    Fia 28 skrev 2013-02-18 19:21:23 följande:
    Kan det vara så att den sparar bilder från surfning och mail och det är dessa bilder som kommer med via bildöverföringen?
    jadu en bra fråga.

    det är enda förklaringen men är lika skumt iaf
  • inze

    Hur för du över bilderna?

    Jag har själv en Note och misstänker att de borde fungera på ungefär samma sätt och när jag hämtar bilder hämtar jag bara de jag har i kameramappen som heter DCIM.  

  • Bella2012
    inze skrev 2013-02-19 18:03:49 följande:
    Hur för du över bilderna?

    Jag har själv en Note och misstänker att de borde fungera på ungefär samma sätt och när jag hämtar bilder hämtar jag bara de jag har i kameramappen som heter DCIM.  
    Jag kopplar in sladden till mobilen och datorn och den letar upp maskinvaran och frågar om jag vill importera alla nya bilder/filer.

    Klickar Ja där och då överförs bilderna.
    Om jag bara öppnar DCIM mappen så är inte alla bilder där. 
  • inze
    Bella2012 skrev 2013-02-20 01:24:36 följande:
    Jag kopplar in sladden till mobilen och datorn och den letar upp maskinvaran och frågar om jag vill importera alla nya bilder/filer.

    Klickar Ja där och då överförs bilderna.
    Om jag bara öppnar DCIM mappen så är inte alla bilder där. 

    Har du något minneskort i telefonen? I min telefon sparas alla bilder i mappen DCIM på minneskortet men jag ser att det även finns en DCIM-mapp på det interna lagringsutrymmet där ett par bilder finns. Var just de hamnat även där vet jag inte men de bilderna finns även på minneskortet.

    Eller menar du att du vill spara även andra bilder än de du tagit med kameran men inte alla som du verkar få nu?  
  • Bella2012
    inze skrev 2013-02-20 07:00:37 följande:

    Har du något minneskort i telefonen? I min telefon sparas alla bilder i mappen DCIM på minneskortet men jag ser att det även finns en DCIM-mapp på det interna lagringsutrymmet där ett par bilder finns. Var just de hamnat även där vet jag inte men de bilderna finns även på minneskortet.

    Eller menar du att du vill spara även andra bilder än de du tagit med kameran men inte alla som du verkar få nu?  
    Alla bilder jag tar sparas direkt på telefon minnet.
    För att när jag provade att spara på minneskortet så tog minnet rätt snabbt slut och jag bytte tillbaka till telefon minnet.
  • inze
    Bella2012 skrev 2013-02-20 20:29:22 följande:
    Alla bilder jag tar sparas direkt på telefon minnet.
    För att när jag provade att spara på minneskortet så tog minnet rätt snabbt slut och jag bytte tillbaka till telefon minnet.

    OK, jag har ett rätt stort minneskort så det lär inte ta slut i första taget.
  • palme

     Det är inte bara Samsung som håller på med detta.
    Tanken är att fabrikanterna skall tvinga dig att köpa ny telefon/dator...m.m. eller uppdatera mot en ytterligare kostnad.(poppar upp erbjudanden i aktivitetsfönstret om 39.-$ t.ex.)
    Det sker vanligtvis efter två år!
    Alltså binda svensken till 499.-må i evigheter.
    Skriv till Per Bolund för konsument verket vill inte svara tydligt på detta.
    Ska bli kul att se hur mycket yttrandefrihet vi har kvar efter detta inlägg.

Svar på tråden Samsung Galaxy 3 - problem med bild överföring