• Primrose

Förslag på ihopfällbar sulky/paraplyvagn för en 4-åring?

Jag undrar om någon kan föreslå en ihopfällbar vagn för ett litet äldre barn?

Vi har en Brio Sitty (ej ihopfällbar) till vår son, som är 4 år och väger c.a 18kg. Men vi behöver en ihopfällbar och lätt vagn nu, eftersom vi vill använda den när vi t ex åker till vår stuga. Vi åker kommunalt och vill kunna fälla ihop den och lägga den i bagageutrymmet till bussen. Mellan busshållplatsen och vår stuga är det någon kilometer och eftersom det inte finns trottoarer, och bilförarna ofta inte håller den föreskrivna hastigheten (30km/h) och vi ofta har mycket att bära (matkassar osv) så vill vi gärna kunna ha sonen i vagnen då, av säkerhets- och bekvämlighetsskäl.

• Svar på tråden Förslag på ihopfällbar sulky/paraplyvagn för en 4-åring?
  • MoonFlight

Vi har en Peg Perego P3 som tar liten plats men väldigt smidig och tom min 6-7 åring (25 kg ca 123 cm) får plats utan problem.

• Primrose

Tack för tipset. Jag har tittat på den nu, men hittade ingen maxvikt för barnet på den. Jag ska undersöka litet till. Sedan är den rätt dyr för det vi ska ha den till.
    Vi har lagt ut massor av pengar på vagnar tidigare.

• MoonFlight

Köpte min beg för 1600 inkl frakt å älskar den. Har haft den sedan 2006 så den har hängt med ett tag :) kolla på ebay.com brukar finnas billiga där

• Primrose

Ok - det ska jag kolla upp! De jag såg kostade 3000kr. Jag kollade Blocket, men där fanns ingen.

• TheStar

Har en paraplysulky från carena till vår 3,5-åring. Står 15 kg på hemsidan, men om man inte ska ha den varje dag så tycker jag att det funkar ändå. Vi har haft den typ på Kolmården och ner på stan när det är långt att gå. Smidigt med just paraplymodell, tar liten plats.

• ZuMa
    http://www.jollyroom.se/babybest-p-sulky-2-l-oslo-svart.html

Vi har en sån till vår 4-åring. Vi har haft den i flera år, och den är superbra. Det står förvisso max 15 kg, men jag är övertygad om att den håller för mer. Jag belastar ofta vagnen med kassar etc. utan problem. Den är lätt att fälla ihop, och jag tycker att det är toppen att det finns en liten varukorg på den. Den är dessutom väldigt prisvärd (kostade iofs 299:- när vi köpte den, men 355:- är den också värd!)  
  • hannis

Babyjogger håller generellt högre maxvikt på sina vagnar. Titta tex babyjogger city mini gt som har maxvikt 30 kg.

• essemia

Easywalker june verkar ligga runt 6 000 kr i pris, jag får intrycket av TS inlägg att de vill ha en billigare vagn? Jag är oxå på jakt efter en lättare vagn till min 3½-åring och det verkar riktigt svårt att hitta en lättare vagn för de barn som väger mer än 15 kg.

• Primrose

Ja, det stämmer, vi vill ha en billigare (men helst ny) vagn nu, som är lätt att fälla ihop. Vi har köpt Bugaboo Cameleon, Bugaboo Bee, Brio Spin och Brio Sitty (den använder vi fortfarande) nya tidigare och har lagt ut en hel del. Förra sommaren köpte jag en liten Carena Sulky, som en nödvagn då Sitty var på reparation, på Blocket för ett par hundra. Men vi skulle vilja ha något rejälare (men fortfarande nättare än Sitty) och helst ny och helst inte mer än 1500kr.

Svar på tråden Förslag på ihopfällbar sulky/paraplyvagn för en 4-åring?