• Johans Pillerill

Finskor till liten tjej? Som "klackar"...

Letar mig galen!! Snart ska lillebror döpas och storasyster har blivit lovad nya finskor... Hon vet vad hon vill ha och det är ett så fjuttigt krav att jag skäms som inte verkar kunna hitta till henne... Allt vår flicka begär är att skorna ska "klacka" (dvs. ha hård sula så det låter mycket när hon går). Hittat större barnskor som vore perfekta, men vår tjej behöver i storlek 22-23. Någon som vet var jag kan hitta finskorna som hon vill ha? Färg kvittar egentligen för vi har inte köpt finkläderna hon ska ha till skorna än, så hittar vi bara skor så kan jag nog anpassa resten!!!

• Svar på tråden Finskor till liten tjej? Som "klackar"...
  • Duckan

Inte nånsin varit med om detta med skor för så små fötter. Köp ett billigt par och ta de till en skomakare som kan klacka om dem?

• Duckan

Tänkte också på steppskor, men trodde att det kanske inte fanns till så små tossor

• YokohamaNr2

Har du någon typ av 'invandraraffär' i närheten, tex Spaniorer, Sydamerikaner, Mellan östern länder brukar ju älska finkläder på barn till högtider och de måste väl köpa sina skor någonstans eller? Kan vara värt att googla kanske?

Lycka till

• Höghus

Grejen är väl att man inte gör barnskor med lädersula på klassiskt vis längre eftersom det är lite "halkigt". Titta på tex Kavatskor från 70-talet. De "klackar" så det står härliga till. Jag hade testat second hand TS även om utbudet, vilket redan påtalats, inte är så stort.

• Johans Pillerill

Varit på både röda korset och erikshjälpen idag utan resultat :) men jag har lite tid kvar på mig så jag ska kolla, tänkte gå på en kommande barnloppis också. Tack för massa tips och förslag! Ja, målet är ju att det ska eka i kyrkan så till och med halvdöva farfar hör när hon klampar omkring, det skulle göra dottern lycklig... Hon är ett sånt barn som inte tjatar efter saker eller tigger så när hon nu väl sagt att hon gärna vill ha skor som låter så ska jag minsann fixa det om jag så ska behöva limma fast små plattor under ett par!! :)

Svar på tråden Finskor till liten tjej? Som "klackar"...