• Anonym (Hur gör ni?)

Ha sex i skidstugan eller inte?

Befinner oss precis i Sälen för en härlig veckas skidåkning och mys med familjen och bästa vännerna. De har också sina barn med sig. Tyvärr är stugan lite lyhörd så min partner vill inte mysa med mig av rädsla att våra vänner som ligger vägg i vägg i det andra sovrummet skall höra oss.
    Jag känner att sex hör semester till, när barnen är ute och åkter skidor eller sover så är det väl inte fel att dra sig in i sovrummet och släppa loss lite? Vi har aldrig annars några problem med detta, men just nu tycker min partner att det är onödigt att ha sex eftersom de andra riskerar att höra.
    Hur gör  ni andra när ni är på semester och delar stuga/lägenhet/hotellrum som är lite lyhört? Avstår ni från sex eller kör ni på ändå även om ni vet att de andra kommer höra? Det är tyvärr så lyhört att även om vi är tysta så kommer de höra, sängarna är dessutom riktigt gamla och knarriga.

• Svar på tråden Ha sex i skidstugan eller inte?
  • sär skriven

Självklart avstår vi då. Så jävla respektlöst att ligga loss när andra kan höra - vuxna som barn.

Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • cj2

Om ni hörs även om ni är helt tysta så kanske man kan respektera sambons tankar? Man behöver inte ha sex för att det är semester och men behöver verkligen inte pracka på sina nära och kära ens sexliv!

• Anonym
    Anonym (Hur gör ni?) skrev 2013-02-18 15:39:11 följande:
    Befinner oss precis i Sälen för en härlig veckas skidåkning och mys med familjen och bästa vännerna. De har också sina barn med sig. Tyvärr är stugan lite lyhörd så min partner vill inte mysa med mig av rädsla att våra vänner som ligger vägg i vägg i det andra sovrummet skall höra oss.
    Jag känner att sex hör semester till, när barnen är ute och åkter skidor eller sover så är det väl inte fel att dra sig in i sovrummet och släppa loss lite? Vi har aldrig annars några problem med detta, men just nu tycker min partner att det är onödigt att ha sex eftersom de andra riskerar att höra.
    Hur gör  ni andra när ni är på semester och delar stuga/lägenhet/hotellrum som är lite lyhört? Avstår ni från sex eller kör ni på ändå även om ni vet att de andra kommer höra? Det är tyvärr så lyhört att även om vi är tysta så kommer de höra, sängarna är dessutom riktigt gamla och knarriga.
    Avstår inte men tar det nog lite lugnare än om vi hade varit ostörda. Speciellt om det är barn i närheten. Sexa kan man ju absolut få göra men man behöver kanske inte vråla på hur mycket som helst.
  • Fia 28
    cj2 skrev 2013-02-18 15:40:59 följande:
    Om ni hörs även om ni är helt tysta så kanske man kan respektera sambons tankar? Man behöver inte ha sex för att det är semester och men behöver verkligen inte pracka på sina nära och kära ens sexliv!
    Håller med!
  • Anonym (Hur gör ni?)
    sär skriven skrev 2013-02-18 15:40:52 följande:
    Självklart avstår vi då. Så jävla respektlöst att ligga loss när andra kan höra - vuxna som barn.
    Läser i andra trådar att man inte skall avstå sex om barn eller andra finns närvarande, varför skall man då inte få ha det skönt på semestern utan bara hemma?
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-02-18 15:41:39 följande:
    Avstår inte men tar det nog lite lugnare än om vi hade varit ostörda. Speciellt om det är barn i närheten. Sexa kan man ju absolut få göra men man behöver kanske inte vråla på hur mycket som helst.
    Får väl tillägga att vi är ganska bra på att vara knäpptysta om vi måste. Hade jag vetat med mig att jag inte kan ligga tyst hade jag nog avstått.
  • Anonym (Hur gör ni?)
    cj2 skrev 2013-02-18 15:40:59 följande:
    Självklart så skall vi inte ha vilt och högljutt sex, men eftersom det är så lyhört så är det tyvärr oundvikligt att det inte hörs. Men att avstå helt när vi annars älskar att mysa känns helt fel.
  • sär skriven
    Anonym (Hur gör ni?) skrev 2013-02-18 15:42:44 följande:
    Läser i andra trådar att man inte skall avstå sex om barn eller andra finns närvarande, varför skall man då inte få ha det skönt på semestern utan bara hemma?
    Jag hade äcklats av att behöva höra någon annan ha sex och därför utsätter jag inte andra för sånt. Vad andra tycker kan jag inte stå till svars för - JAG tycker det är respektlöst att blanda in ofrivillig publik i era sexuella aktiviteter.

Framför allt borde du nog respektera din sambo lite mer, om han känner obehag inför att ha sex under rådande förhållanden tycker jag inte att du ska tjata om det utan låta honom slippa.
    Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • Anonym
    Anonym (Hur gör ni?) skrev 2013-02-18 15:42:44 följande:
    Har väl mer att göra med att det är lyhört? Sover ni vägg i vägg har ju vännerna inget annat val än att lyssna.
Svar på tråden Ha sex i skidstugan eller inte?