• Calelisen

Spjälsäng höj och sänkbar sida?!

Har funderat på det här med spjälsäng nu när den ska inhandlas. Planerar att amma så jag vill ha en säng som går att sänka ner sidan så jag slipper kliva upp varje gång det skall matas. Minns med dom andra två att det var hur jobbigt som helst!
    Men kan någon hjälpa mig med tips på vilket märke som har den funktionen? Eftersom jag har två barn innan som gärna kommer till oss på natten så vill jag inte ha bebben emellan oss i ett babynest eller liknande utan i sängen bredvid.

Så tips på bra spjälsängar med höj och sänkbar sida mottages tacksamt!

• Svar på tråden Spjälsäng höj och sänkbar sida?!
  • Wickedblue

IKEA har en som man kan ta bort ena långsidan på och ställa mot sin egen säng.

• tjockobbe

Söker också en sådan säng! Inte för amningen utan för att jag är kort o vill slippa lyfta så j*vla högt över kanten varje gång bebisen ska ur sängen.

En sån där man kan ta bort ena kanten helt är inte samma sak.

BF 6 oktober <3 Läs underbaragraviditet.blogg.se
  • Teodorra

Vi har en sån säng från Troll. Användet det inte till första barnet men nu står sängen bredvd min säng med sidan sänkt. Ikeas säng tar man väl bort sidan helt på?

• Annat78

Kaxholmen tror jag tillverkaren heter av vår säng. Den har en nedfällbar sida

• Calelisen
    tjockobbe skrev 2013-02-18 18:51:22 följande:
    Söker också en sådan säng! Inte för amningen utan för att jag är kort o vill slippa lyfta så j*vla högt över kanten varje gång bebisen ska ur sängen.

En sån där man kan ta bort ena kanten helt är inte samma sak.

Nej det ska vara en som man kan höja och sänka inte ta bort helt! Känns säkrare så av någon anledning.
  • Calelisen
    Annat78 skrev 2013-02-18 19:09:09 följande:
    Kaxholmen tror jag tillverkaren heter av vår säng. Den har en nedfällbar sida

Ok ska kolla den
  • zbaby

Nja, jag har letat och Ikea har inte det. Där tar man bort hela långsidan och få måste den vara i lägsta läget..

• Calelisen
    Teodorra skrev 2013-02-18 19:04:58 följande:
    Vi har en sån säng från Troll. Användet det inte till första barnet men nu står sängen bredvd min säng med sidan sänkt. Ikeas säng tar man väl bort sidan helt på?

Ok ska kolla den också....
  • Petra 334

Det är troll Lux dropside, brio cot two och kaxholmen som har sådana modeller.

• Calelisen
    zbaby skrev 2013-02-18 19:11:20 följande:
    Nja, jag har letat och Ikea har inte det. Där tar man bort hela långsidan och få måste den vara i lägsta läget..

aha ok så sidan kan inte tas bort så länge man vill ha botten högt upp då? Det var ju helt värdelöst då...
  • Sana1

Vi har en spjälsäng från Kaxholmen, modellen heter Nina tror jag. Sängbotten går att ställa in på två nivåer och långsidan går enkelt att fälla ner och fälla upp.

Svar på tråden Spjälsäng höj och sänkbar sida?!