• Sandras2012

jävla bemaningsföretag.. jävla allt.

Hej...

Jag behöver lite stöd från er.. Jag och min sambo är arbetslösa. 

Först och främst har min sambo det jobbigast. Han jobbade för ett bemaningsföretag i 11 månader. Vi började hoppas på det bästa och kollade runt på lite hus osv, för snart kanske han skulle få fast! Hans jobb som han hade var 2 skift och ingen ny hade lärts upp på hans plats så företaget han jobbade på ville förlänga hans jobb men bemaningsföretaget han jobbade för ville inte.. för min sambo skulle ju då få fast eftersom han då jobbat 12 mån.... Och de kände att de inte ville ha mer fastanställda??! 

Och företaget min sambo jobbade på puschade inte direkt utan accepterade det och fick
    dock lite panik och hade ingen som tog över hans jobb direkt utan de tog en annan (från samma bemaningsföretag) som fick lära sig i panik.... efter min sambo slutat alltså.

Så han fick gå hem.. trots att han skött sitt jobb utan problem i 11 månader i sträck.
    Företaget i sig borde kunnat anställa han kan man tycka men de använder så mycket bemaningspersonal att de har tappat kontrollen skulle jag påstå..

Jag blir bara så ARG.... i 11 månader har han skött sig bra (så klart, han är en väldigt bra man) och jobbat hårt och får inget för det.. han bara byts ut!!!

Just nu avskyr jag dem... så behandlar man inte människor.. min sambo mår så klart skit nu.. så nära och nu så långt bort eftersom han inte kan jobba en månad för bemaningsföretaget för då måste de fastanställa han.. (om man jobbat 12 månader under 3 år) Och just detta företag använder bara detta (kontrakterade) bemaningsföretag så vägen in känns svår. Och denna arbetsgivare är den störta i stan på flera 100 anställda. (industri)

Jag blev varslad just innan jag fick vårt första gemensamma barn och är själv arbetslös just nu.. gick precis av min föräldraledighet.. och vi bor i en 3:a med 2 barn 10 år och 1,5 år... så det börjar bli trångt. Inte riktigt rätt åldrar för barnen att dela rum.

Har någon annan varit med om andra usla sätt bemaningsföretag behandlar folk? och företag i allmänhet för den delen?

Både jag och min sambo sitter mest och stirrar i väggen.. speciellt efter idag så mitt hopp på nytt jobb dog, Känns så långt bort att få en fast anställning och utan det får vi inget lån på banken. SUCK!

SUCk.... suck.. 

• Svar på tråden jävla bemaningsföretag.. jävla allt.
  • zumba

Så här är det i daxläget ! Även om han fått jobbet nu så ska man ha fast inkomst/jobb ett bra tag innan banken beviljar ett bolån o dessutom är du arbetslös !
    Dessutom ska man ha 15% i kontanter om man ska få ett bolån idag !

• Sandras2012
    zumba skrev 2013-02-18 19:47:24 följande:
    Så här är det i daxläget ! Även om han fått jobbet nu så ska man ha fast inkomst/jobb ett bra tag innan banken beviljar ett bolån o dessutom är du arbetslös !
    Dessutom ska man ha 15% i kontanter om man ska få ett bolån idag !
    Jo men vi kan sälja lägenheten vi har och det ger iaf handpeningen.. och vi kollar ju inte dyrt. Utan parhus/mindre hus för max 1.3 milj.. sist för 785.000... det är bara så jävla illa att behandla folk så..  känner bara ångest över hur fan illa de skiter i min sambo.. ängar han inte en jävla tanke. bara tack och hej.. nej inget tack... bara hej. 
  • zumba

Har ni inga lån på lägenheten idag ? Klart det är surt men tyvärr inte ovanligt att bemaningsföretag jobbar så !

• Sandras2012
    zumba skrev 2013-02-18 19:50:40 följande:
    Har ni inga lån på lägenheten idag ? Klart det är surt men tyvärr inte ovanligt att bemaningsföretag jobbar så !
    jo men den är värd minst dubbla idag.. och jag har sparat rätt mycket pengar när jag jobbade, inte senaste 1,5 året.  
  • dasboot

Sanningen om vad som sker i bemanningsbranchen är nog värre än vad många tror. Jobbade efter gymnasiet ett tag på Uniflex. Vi upptäckte efter ett tag att vi hade lägre lön än vad som vad som var tillåtet och lägre lön än de "riktiga" anställda. Vi klagade på detta och nån vecka senare fick vi sparken. Detta var för många år sedan och det har med största sannolikhet inte blivit bättre skulle jag tro.

• johandra

Jag har också dåliga erfarenheter från manpower...Var på intervju och fick höra att "jag hade varit perfekt för jobbet, men nu hade jag ju en liten bebis på 6månader så då var jag inte aktuell. Att barnet har en far som mer än gärna hade varit hemma det spelade visst ingen roll..

idioter!

Jag skyr bemanningsföretag och alla deras anställningar men med tanke på hur arbetsmarknaden ser ut idag så är det ju snart bara såna jobb som finns...Företag vill finnas men det ska inte finnas några head counts att räkna på...knepig politik

Hoppas det löser sig för er snart iaf ts..det är en frustrerande situation det där... 

Mamma till världens finaste Ella 060309, Alice 071219 och Milla 100410
  • UngSambo

Tråden skulle nog ha fått fler svar om man kunnat vara anonym :) Jag skriver anställningsavtal var tredje månad, på så sätt kommer jag aldrig upp till ett år och fastanställning. Livet suger emellanåt men jag går just nu lite på rutin och tar det lugnt, och tänker att studierna får väl dra igång när det här jobbet tar slut. De flesta bemanningsföretag kan ju göra på alla möjliga sätt eftersom de vet att folk kommer alltid söka de jobb de erbjuder, de flesta kräver ingen utbildning och många av jobben kräver inte ens grundläggande svenskakunskaper, med andra ord anser de att vem som helst klarar jobbet, och det blir svårt att fightas för sin rätt.

• Sandras2012

Att du skriver anställningsavtal var 3dje månad spelar ju ingen roll. Har man jobbat 12 ,månader för samma företag under en 3 år period ska man ju ha fast?!.. min sambo skrev på nytt kontrakt några gånger, han fick ju inte 11 mån på en gång. 

Vi söker nya jobb men ibland tänker man på dem och blir ba nedstämd.. allt kunde varit så annorlunda om företaget han jobbat PÅ inte FÖR kunde ta över hans anställning. Jävla tomtar! 

Svar på tråden jävla bemaningsföretag.. jävla allt.