Min dotter har sån hemsk hosta, hjälp :(
Min dotter är förkyld och har feber, hon hade lite hosta igår men hon kunde sova trots allt. Idag har hon hostat konstant från eftermiddagen och den håller på än. I en och en halv timme har hon legat i sin säng och försökt sova, men hostar HELA tiden :(
Hon är 3 år, har alltid haft väldigt kraftig och jobbig hosta vid förkylning ända sedan hon föddes. Har varit och tagit prover för att se om hon har någon form av astma men det har inte varit någonting..
Vi har en hostmedicin hemma som heter lepheton, den är utskriven till pojken här hemma och jag provade att ge henne den då hennes ventoline är slut, men den hjälper inte överhuvudtaget.
Någon som har något bra tips på vad man kan ge henne?
Och är det någon som vet om man måste gå på läkarbesök för att få ny ventoline utskriven eller räcker det att ringa och förnya receptet? och om det räcker med att ringa, kan man ringa jourcentralen och be dem göra det så man kan hämta ut det redan ikväll? De säger i telefonsvararen att man bara ska ringa jourcentralen om det är något akut, räknas detta som akut? Undrar bara vad som är tillräckligt akut för att ringa jourcentralen men INTE tillräckligt akut för att ringa 112...
Hjälp tack :(