• Anonym

    Yrsel och trötthet, mirtazapin , går det över?

    Hej! Har tagit mirtazapin ca en vecka nu. Började med 15 mg på kvällen och har nu höjt till 30 mg. Ångesten och depressionen har mildrats men däremot är jag väldigt trött och seg dagtid men det som är värst är att jag känner mig yr och svag i benen när jag rör på mig. Är det ngn som upplevt detta som biverkning men att det så småningom ger med sig efter två tre veckor ? Hoppas ngn svarar för jag känner mig orolig för detta!

  • Svar på tråden Yrsel och trötthet, mirtazapin , går det över?
  • xena001

    Jag hade så dom första dagarna när jag började äta mirtazapin men de gick över sen. Och efter de har jag Inte haft några biverkningar.

  • Anonym

    Hoppas det blir så för mig med! Fick du också dem mot depression och ångest? Tycker du att de hjälpt dig?

  • Anonym

    Det är vanligt att man blir lite zombie av dessa. Jag blev det första veckan och första dagarna när jag höjde dosen. Men jag hade knappt någon ångest/deppression längre (jämfört med innan då). Så jag brydde mig inte om det speciellt mkt. Gick på dessa i ett år och för mig var dom suveräna. 

  • Surkärring

    Tog ca 2 veckor innan tröttheten släppte för mig. Försök ta dem runt 19-tiden på kvällen så är du inte fullt så seg dagen efter.
    Jag tog mina för ångest och depression och de hjälpte bra mot detta de första 4-5 månaderna. Sen tappade de helt effekt mot ångesten men konstigt nog  försvann ångesten helt igen efter att jag slutade med mirta efter runt 1 år.

  • Anonym

    Ok, ja jag ber till högre makter att den här obalanskänslan och yrseln går över för jag tycker att min ångest minskat rejält ich det är så fruktansvärt skönt! Hoppas jag inte måste sluta på grund av biverkningarna jag har nu. Ska åka och hämta min dotter i skolan snart och det känns så jobbigt när jag känner mig så konstig i kroppen!! Om det är ngn mer som har erfarenhet skulle jag bli tacksam om ni vill skriva!

  • Enniie

    Jag var nog otroligt trött första månaden. Nästan så man somnade på stört. Men det försvann pö om pö. Efter 2-3 månader så var jag piggare under dagen. Men trots att jag ätit medicinen i över ett år nu, så blir jag fortfarande trött av den på kvällen, men dock inte alls lika påtagligt på dagen.

  • Anonym

    Tack för svar Ennie! Hade du andra biverkningar ibörjan också, samt har du ökat i vikt?

  • Enniie

    [quote=68872266][quote-nick]Anonym skrev 2013-02-19 19:45:46 följande:[/quote-nick]Tack för svar Ennie! Hade du andra biverkningar ibörjan också, samt har du ökat i vik

    Ingen viktuppgång eller annan biverkning

  • Enniie
    Enniie skrev 2013-02-24 15:51:37 följande:
    [quote=68872266][quote-nick]Anonym skrev 2013-02-19 19:45:46 följande:[/quote-nick]Tack för svar Ennie! Hade du andra biverkningar ibörjan också, samt har du ökat i vik
    Ingen viktuppgång eller annan biverkning

    Oj, det vart fel när jag skrev från mobilen.

    Nej. Ingen viktuppgång. Men började äta dom för att jag inte kunde äta (ångestrelaterat). Men nä. Visst vart man mer sugen på allt, men jag kunde inte äta mer för det. Äter man bra man regelbundet, så är det nog inga problem.

    Annars hade jag nog inga andra biverkningar. Det var skönt att kunna somna lätt på kvällen när man tog dom, men det var lite jobbigt i början när man skulle upp tidigt med kids. Men, en vanesak. Efter några månader så var det inte lika påtagligt längre, och nu så känner jag ingen skillnad alls så. Blir bara lite seg, men det övergår lätt.

       
  • Anonym (Ingenpanik)

    Har startat en blogg för oss med ångestproblematik om hur man klarar vardagen och hur man kommer upp och ut! Kommer att bygga på med fler tipps och råd allt eftersom. Besök gärna och kommentera om ni har fler tipps! Ingen är ensam i detta!! cms.iingenpanik.webnode.se/blogg

  • ciasim

    Hej, har tagit mitrazapin i 2 veckor lider av fruktansvärd yrsel!

    Är så rädd och vet inte vad jag skall ta mig till. Hela rummet och huvudet snurrar .

    Trådstartaren- hur gick det för dig? Gick det över?

    Jättetacksam för svar

Svar på tråden Yrsel och trötthet, mirtazapin , går det över?