Förstår inte hur man ALLTID kan vara sen!
En sak som jag undrat över i flera år är hur man alltid kan vara sen!
Jag förstår om man har barn och kan komma lite försent, jag menar allt kan ju hända. Blöjbyte, matning, trots mm. Kan själv va sen lite då och då MEN då ringer jag och talar om det för den jag ska till eller om jag ska möta upp någon.
Vet inte hur många gånger man stått och väntat på folk som jämt är sena. Det slösar på andras tid att jämt vara sen, men många tänker dock inte på detta.
Tänkte att nästa gång vi har fest/kalas så ska jag säga till dom som jämt är sena att dom kan komma kl 16 och till dom som är mer punktliga kl 17 (eller vilken tid det nu är) så kommer alla samtidigt och man slipper vänta in dom sena, alla drabbas ju av detta.
Jag bryr mig inte om en kvart hit eller dit men timmar!
Om man är vuxen så har man väl lärt sig att så här lång tid tar jag på mig att duscha, äta frukost osv. Har man barn får man väl plussa på någon timme eller vad det nu kan va och ha lite marginal. Behöver det vara svårare?
Och alla dom som kommer sent till jobbet och i dom flesta fallen är det samma person. Tänk om ALLA skulle komma en kvart sent varje dag, hur skulle det då gå???