• Anonym

Förstår inte hur man ALLTID kan vara sen!

En sak som jag undrat över i flera år är hur man alltid kan vara sen!
    Jag förstår om man har barn och kan komma lite försent, jag menar allt kan ju hända. Blöjbyte, matning, trots mm. Kan själv va sen lite då och då MEN  då ringer jag och talar om det för den jag ska till eller om jag ska möta upp någon.
    Vet inte hur många gånger man stått och väntat på folk som jämt är sena. Det slösar på andras tid att jämt vara sen, men många tänker dock inte på detta.
    Tänkte att nästa gång vi har fest/kalas så ska jag säga till dom som jämt är sena att dom kan komma kl 16 och till dom som är mer punktliga kl 17 (eller vilken tid det nu är) så kommer alla samtidigt och man slipper vänta in dom sena, alla drabbas ju av detta.
    Jag bryr mig inte om en kvart hit eller dit men timmar!
    Om man är vuxen så har man väl lärt sig att så här lång tid tar jag på mig att duscha, äta frukost osv. Har man barn får man väl plussa på någon timme eller vad det nu kan va och ha lite marginal. Behöver det vara svårare?
    Och alla dom som kommer sent till jobbet och i dom flesta fallen är det samma person. Tänk om ALLA skulle komma en kvart sent varje dag, hur skulle det då gå???

• Svar på tråden Förstår inte hur man ALLTID kan vara sen!
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-02-19 13:14:15 följande:
    En sak som jag undrat över i flera år är hur man alltid kan vara sen!
    Jag förstår om man har barn och kan komma lite försent, jag menar allt kan ju hända. Blöjbyte, matning, trots mm. Kan själv va sen lite då och då MEN  då ringer jag och talar om det för den jag ska till eller om jag ska möta upp någon.
    Vet inte hur många gånger man stått och väntat på folk som jämt är sena. Det slösar på andras tid att jämt vara sen, men många tänker dock inte på detta.
    Tänkte att nästa gång vi har fest/kalas så ska jag säga till dom som jämt är sena att dom kan komma kl 16 och till dom som är mer punktliga kl 17 (eller vilken tid det nu är) så kommer alla samtidigt och man slipper vänta in dom sena, alla drabbas ju av detta.
    Jag bryr mig inte om en kvart hit eller dit men timmar!
    Om man är vuxen så har man väl lärt sig att så här lång tid tar jag på mig att duscha, äta frukost osv. Har man barn får man väl plussa på någon timme eller vad det nu kan va och ha lite marginal. Behöver det vara svårare?
    Och alla dom som kommer sent till jobbet och i dom flesta fallen är det samma person. Tänk om ALLA skulle komma en kvart sent varje dag, hur skulle det då gå???
    Har DU tydligt talat om för dem att DU tycker att detta är jättejobbigt? Gör det eller skit i att bjuda dem, om det är så irriterande.
  • Anonym

Det är ju inte så att alla mina vänner är sena men några få undantag finns. Menar inte bara mig personligen utan i stora drag. Alla stör ju sig på personer som jämt är sena till jobbet osv.

• Anonym
    Anonym skrev 2013-02-19 13:24:08 följande:
    Det är ju inte så att alla mina vänner är sena men några få undantag finns. Menar inte bara mig personligen utan i stora drag. Alla stör ju sig på personer som jämt är sena till jobbet osv.

Du glömde svara på frågan...
  • Anonym

Vi är ett sånt par, vi är alltid sena, oftast ca en kvart men ibland mer, vi försöker verkligen komma i tid! Vi packar allt som ska med dagen innan gör oss i ordning i tid men sen händer nåt! Jag vet inte vad men nåt gör att tiden bara svishar förbi! Men varannan gång går allt klockrent och så får vi sitta utanför en kvart för att vi är tidiga! Vi blir galna på oss själva och tycker det är pinsamt!

• Anonym

De skiter i det helt enkelt. Hur andra känner det när de kommer försent.

• Anonym (Irriterande)

De kallas för TIDSOPTIMISTER!
    Avskyr också personer som alltid kommer försent! Det handlar om att planera sin tid, för jag kommer alltid i tid! (Visst, saker händer som inte går att förutse, men då ringer jag en signal).

• Coxia

Min bästa barndomsväninna har sedan vi gick i lågstadiet alltid kommit försent. ALLTID. Och vet du vad det roliga är, jag har inte lärt mig det och kommer fortfarande på utsatt tid, ja gärna lite tidigare. Inta lätt att lära om. 

• Anonym
    Anonym (Irriterande) skrev 2013-02-19 13:53:04 följande:
    De kallas för TIDSOPTIMISTER!
    Avskyr också personer som alltid kommer försent! Det handlar om att planera sin tid, för jag kommer alltid i tid! (Visst, saker händer som inte går att förutse, men då ringer jag en signal).
    Fast jag tror fortfarande på att de mer är tidsnonchalanter. För visst kan vi alla komma i tid om vi vill?
    De missar väl inte bussen, tåget, eller att komma försent till jobbet.

Eller hämta ungarna försent när dagis redan stängt t ex?

Nej de är nonchalanta helt enkelt. De skiter i det. 
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-02-19 13:56:41 följande:
    Fast jag tror fortfarande på att de mer är tidsnonchalanter. För visst kan vi alla komma i tid om vi vill?
    Ja, i Sverige finns det ju inga skillnader eller olika människor - vi är alla identiska, bara olika väluppfostrade
  • Mercurialis

Det är ju nästan alltid samma människor som kommer försent. Det är fruktansvärt irriterande. Jag tycker att det visar på dålig respekt för andra människors tid.

Jag har en kompis som alltid är sen och hon skyller på sina barn. Men hon var alltid sen även innan hon fick barn. Jag har också två barn och jag kommer inte försent.

Jag brukar säga att det är fysiskt omöjligt för mig att komma försent eftersom det aldrig händer. I det allra, allra flesta fall handlar det om att planera och att inte vara tidsoptimist.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
Svar på tråden Förstår inte hur man ALLTID kan vara sen!