Ångest inför mitt jobb
Hej,
Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få. Jag har en otrolig ångest över mitt jobb och vet inte vad jag ska ta mig till.
Min nuvarande arbetsplats var helt fantastisk när jag började där för 3 år sedan. Jag kunde inte begripa att det kunde vara så roligt att gå till jobbet som det var då. Företaget var litet och sammanhållningen var fantastiskt. Företag växte därefter extremt fort och utom kontroll, det senaste 1 1/2 året har ingenting varit sig likt.
Det hela började med ett varsel som lades under 2012. Från min avdelning, som redan innan var underbemannad, försvann två personer. Detta var en omställning som jag hade väldigt svårt att anpassa mig till, men bestämde mig för att jobba hårdare och få det att fungera.
Ett par månader senare slutade 3/4 av vår ekonomiavdelning. I min roll arbetar jag väldigt tätt med ekonomiavdelningen och vi hade under ett års tid arbetat väldigt målmedvetet på att förbättra våra system.
Nu senast sa min närmaste chef upp sig. Han orkar helt enkelt inte mer. Detta har fått det att fullständiga rinna över för mig. Jag orkar inte hantera ytterligare en förändring och jag vet inte vad jag ska ta mig till?
Jag har försökt att ta upp detta med högre chefer, men jag får inget gensvar. Jag känner mig extremt ouppskattad och mitt humör på jobbet är inte roligt. Jag har ingen energi för att delta i samtal med mina kollegor. Idag kände jag ett kraftigt tryck över bröstet och jag höll på att börja gråta. Detta är stort för mig då jag verkligen aldrig gråter.
Jag har dåligt samvete för den person jag blir på jobbet, jag är ingen rolig kollega att vara runt. Jag vet inte vad jag ska ta mig till och jag känner mig instängd och låst.
Jag hoppas att någon ska känna igen sig och kunna bidra med kloka ord om hur jag ska ta mig igenom detta.
Tack!