• Kimona

Vilken ögonbrynsfärg? Ginger/koppar hår

Ja, vilken ögonbrynsfärg är snyggast till ginger/kopparrött hår? Finns ju inga ögonbrynspennor eller färg i samma nyans.
    Ska jag använda mig av kopparfärgad ögonskugga och ögonbrynspensel eller vad tror ni?

• Svar på tråden Vilken ögonbrynsfärg? Ginger/koppar hår
  • greeneyes

Välj en rödbrun nyans, jag själv färgar håret kopparrött (alltså ljust rödbrunt). Jac mixat en brutalt brun ögonskugga med en rödbrun rouge (eftersom jag ändå har det hemma).

• Kimona
    greeneyes skrev 2013-02-19 20:12:01 följande:
    Välj en rödbrun nyans, jag själv färgar håret kopparrött (alltså ljust rödbrunt). Jac mixat en brutalt brun ögonskugga med en rödbrun rouge (eftersom jag ändå har det hemma).

Hmmm fast jag ska ha ginger-ginger, typ oranget :P får testa, har typ ljus korallfärgad rouge som jag kan blanda med ljusbrun ögonbrynsfärg (puderform)
  • DexX

ögonbrynens färg "ska" ju vara ungefär som utväxten man har.

sen är allt alltid en smaksak! 

• Kimona
    DexX skrev 2013-02-19 20:39:13 följande:
    ögonbrynens färg "ska" ju vara ungefär som utväxten man har.

sen är allt alltid en smaksak! 

Ja men jag planerar inte att gå tint med utväxt xD
  • Kimona
    Satiin skrev 2013-02-19 20:40:25 följande:
    Hade faktiskt en läppenna från make up - store :)

Jag har letat lite efter läppenna men de blir antingen för bruna eller för rosa typ. Vad hette den du hade? Nyansen alltså?
  • greeneyes

Ah, ja få kanske inte den kombin funkar riktigt. Men tänk att du kam gå en nyans mörkare / brunare iaf. Det är ju sällan bryn är exakt samma som håret.
    Kul val av hårfärg iaf

• Kimona
    greeneyes skrev 2013-02-19 20:46:32 följande:
    Ah, ja få kanske inte den kombin funkar riktigt. Men tänk att du kam gå en nyans mörkare / brunare iaf. Det är ju sällan bryn är exakt samma som håret.

Kul val av hårfärg iaf

Ja :) men ska testa att blanda rogue för det tänkte jag inte ens på själv :)
  • tooschoolforcool

Om jag var du, skulle jag välja något i mörkare brunt, absolut inte orange, rött, gult eller i ginger nyans. Det ska vara lite kontrast, gäller med allt, i mitt tycke, dvs. Vad har du för färg, naturligt alltså, på ögonbrynen? Sen det där med att använda ögonskugga på brynen, neeeej, vad som helst, men inte det. Gå till en BRA sminkaffär, be om hjälp att hitta rätt produkt och rätt färg för dig. Eftersom du är gingerfärgad, så ( enligt mig) kommer det vara snyggast att ha mörkare bryn, så dina ögon "står ut" och framhävs. Själv har jag alltid varit ljust blond i hela mitt liv, tills jag fick ett ryck för några månader sen och färgade hela rubbet svart som natten, med inslag av blått, som syns som ett skimmer i visst ljus ( otroligt fränt, ballt och sexigt, enligt mig och jag har nog aldrig varit nöjdare med mitt hår än nu) Har ju så klart rätt ljusa bryn, men nu måste jag fylla i dom mer, för annars "syns" inte mitt ansikte i allt det svarta. Detta låter konstigt och "fel", men, blir jättefint: jag använder en brynpenna av färgen GRÅTT! Ja, låter helt sjukt fel, men, det blir perfekt och jättefint, ser inte alls ut som det låter ( gammal gumma färg, haha) utan det får mina ögon att synas precis på det sättet jag önskar och ramar in det hela till "perfection", haha. Men, som sagt, känner du dig osäker, gå till nåt proffs som kan hjälpa dig att hitta just det som kommer passa dig som en smäck. Helt otroligt egentligen, men, ögonbrynen har mer inflytande på helheten än vad man kan tro. Och, fel färg och "instrument" kan lätt bli katastrof och få även den annars vackraste kvinna att se ut som en clown. Love your brows! ;)

• Kimona
    tooschoolforcool skrev 2013-02-20 18:03:54 följande:
    Om jag var du, skulle jag välja något i mörkare brunt, absolut inte orange, rött, gult eller i ginger nyans. Det ska vara lite kontrast, gäller med allt, i mitt tycke, dvs. Vad har du för färg, naturligt alltså, på ögonbrynen? Sen det där med att använda ögonskugga på brynen, neeeej, vad som helst, men inte det. Gå till en BRA sminkaffär, be om hjälp att hitta rätt produkt och rätt färg för dig. Eftersom du är gingerfärgad, så ( enligt mig) kommer det vara snyggast att ha mörkare bryn, så dina ögon "står ut" och framhävs. Själv har jag alltid varit ljust blond i hela mitt liv, tills jag fick ett ryck för några månader sen och färgade hela rubbet svart som natten, med inslag av blått, som syns som ett skimmer i visst ljus ( otroligt fränt, ballt och sexigt, enligt mig och jag har nog aldrig varit nöjdare med mitt hår än nu) Har ju så klart rätt ljusa bryn, men nu måste jag fylla i dom mer, för annars "syns" inte mitt ansikte i allt det svarta. Detta låter konstigt och "fel", men, blir jättefint: jag använder en brynpenna av färgen GRÅTT! Ja, låter helt sjukt fel, men, det blir perfekt och jättefint, ser inte alls ut som det låter ( gammal gumma färg, haha) utan det får mina ögon att synas precis på det sättet jag önskar och ramar in det hela till "perfection", haha. Men, som sagt, känner du dig osäker, gå till nåt proffs som kan hjälpa dig att hitta just det som kommer passa dig som en smäck. Helt otroligt egentligen, men, ögonbrynen har mer inflytande på helheten än vad man kan tro. Och, fel färg och "instrument" kan lätt bli katastrof och få även den annars vackraste kvinna att se ut som en clown. Love your brows! ;)
    Det stämmer säkert det du säger men jag vill att det ska se naturligt ut och föds man ginger så har man ginger ögonbryn, eventuellt riktigt ljusa ögonbryn :)

Jag har råttfärgat askblont hår egentligen >.<
  • Flisan11

Jag har naturligt orange färgat hår med några blonda slingor i, och blondare toppar. Mina ögonbryn är typ vita (ljusa). Och jag vill gärna färga dom med en ögonbrynsfärg. Men vet inte vilken och hur. Är rädd att mina fräknar gör att det ser konstigt ut. Vill färga håret blont, känner mig obekväm i orange-blont hår. Men vet inte hur det kommer se ut eftersom att jag har fräknar. Min hårfärg är ju gjord för mina fräknar typ och är JÄTTE rädd att det ska se konstigt ut. Jag vill vara varmt blond med ljusbruna ögonbryn. Men vet inte hur det kommer se ut tack vare fräknarna... SNÄLLA HJÄLP MIG!

Svar på tråden Vilken ögonbrynsfärg? Ginger/koppar hår