En orolig förälder
Hej
Min yngsta son då 19 år tog studenten i våras fick ett sommar jobb till den sista juli.
Sedan tog har B-körkoret o vart klar med det Oktober förra året 2012.
Han har jobb ibland som snö skottare.Han går till arbetsförmedlingen 1 gång i veckan.
Men har fortfarande inget jobb (ett mer fast jobb)jag menar snön tar ju slut snart.och gör inte mycket här hemma man tjatar ja då kanske det händer något.
Betalar lite hemma beroende på om han har jobbat eller inte.Nu har jag fått honom att söka 2 utbildningar till hösten men det är långt till dess.Han ligger o sover halva dagarna inte kul,jag jobbar ju så jag kan ju inte väcka honom och det skall ju inte behövas när man nu är 20 år.Har sagt till honom att sätt klockan så han går upp normalt i varjefall kl 9:00.
Måste även tillägga att han bor även hos sin pappa på halvtid,men exet ställer inga krav han bryr sig inte.Sedan har jag en äldre son också som är 22 år har gått gymnasiet och jobbat ,men slutade att arbeta för han har valt fel säger han men han bor inte hos mig bara hos sin pappa för han ställer ju inga krav.
Min äldsta son säger till mig att han skall börja plugga på komvux distans.Han slutade redan att jobba i mitten av januari och skall börja plugga i mitten av Mars på distans,vet inte hur han skall klara distans när han sover hela dagarna nej detta känns inte bra jag behöver få råd?