• Yelinak

Willys+ ganska värdelöst?

Willys har gjort en storsatsning på att nu kan man spara pengar genom att ansluta sig till Willys+. Jag tänkte varför inte och det är ju gratis och så anslöt jag mig. Det har varit svårt att hitta information på vilket sätt man egentligen sparar pengar. Som jag ser det så verkar det som att man som Willys+ kund får rabatter på några kronor på utvalda varor varje vecka utöver de rabatter som alla kunder får. Då måste jag alltså först logga in på Willys och titta vad det är rabatt på, skriva ner de produkterna och sedan se till att handla dem. Hittills har jag sparat 0 kronor eftersom jag inte håller reda på de få produkter som det är rabatt på och vi brukar aldrig handla någon av dessa heller. Har jag missat något med detta fantastiska erbjudande? Verkar helt värdelöst faktiskt.

• Svar på tråden Willys+ ganska värdelöst?
  • Philippa

Om du inte kommer ihåg vilka varor det är så är det helt värdelöst för dig. men för oss andra som håller koll på sånt är det en kanonbra idé.

• Fidelis ad urnam

I de willys jag handlar på så är det tydligt vilka priser som är willys+ priser. Tycker det är jättebra att de har infört lite bättre rabatter för de som har willyskort. Köpte förra veckan ost för 25 kr kilot, tycker iaf jag är ett bra pris
    Sedan gillar jag att willys kortet går att koppla till det kort vi betalar med och att det räcker med att visa upp legitimation om man inte vill betala med kort. Ett kort mindre att hålla koll på  

• Kerubmamman

Här är erbjudandena utmärkta i butiken. Plus att man kan installera deras app i mobilen.

Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • La Lola

Nu blev jag nyfiken!
    Det där var något jag inte kände till och jag tycker det låter bra!

Vad är det för typ av varor som det brukar gälla?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Fidelis ad urnam
    La Lola skrev 2013-02-20 13:22:10 följande:
    Nu blev jag nyfiken!
    Det där var något jag inte kände till och jag tycker det låter bra!

Vad är det för typ av varor som det brukar gälla?
    Kolla här

www.willys.se/Erbjudanden/ 
  • La Lola
    La Lola skrev 2013-02-20 13:32:06 följande:
    Tack!
    Äh man måste ju logga in o ha det där pluset ju....
  • seandra82

fast det brukar stå vilka rabattpriser just  nu eller veckans rabattvara/or de har varesig man handlar på willys ,ica eller coop eller andra affärer

• Fidelis ad urnam
    La Lola skrev 2013-02-20 13:32:52 följande:
    Sorry, såg inte att jag var inloggad
    Denna vecka är det t.ex:

Vetemjöl Kungsörnen 2x2 kg för  10kr (sparar 15.80)
    Margarin Milda 1 kg 10 kr (Sparar 9,90)
    Fläskkarré 30,90 kr kilot (sparar 10 kr kilot)
    Ajax rengöringsspray 17.90 (Sparar 7kr)

Bara några exempel. Fanns 16 erbjudanden

• La Lola
    La Lola skrev 2013-02-20 13:32:52 följande:
    Så där, nu är jag med.
  • 1464

Står ju vad det är rabatt på i butikerna

• teälskaren
    Fidelis ad urnam skrev 2013-02-20 13:35:56 följande:
    Sorry, såg inte att jag var inloggad Denna vecka är det t.ex: Vetemjöl Kungsörnen 2x2 kg för  10kr (sparar 15.80) Margarin Milda 1 kg 10 kr (Sparar 9,90) Fläskkarré 30,90 kr kilot (sparar 10 kr kilot) Ajax rengöringsspray 17.90 (Sparar 7kr) Bara några exempel. Fanns 16 erbjudanden  

fast 4kg kostar inte 25.80kr!! Ordinarie.....
  • Fidelis ad urnam
    teälskaren skrev 2013-02-24 12:22:05 följande:

fast 4kg kostar inte 25.80kr!! Ordinarie.....
    Inte? Jag skrev bara vad som stod på deras hemsida. Köper sällan mjöl så jag vet faktisk inte ordinarie pris. 
    Kan mycket väl tänka mig att 2 kg kungsörnens mjöl kostar 12-13 kr dock.
    Men har du klagomål på de erbjudande jag skrev av från willys hemsida får du gärna ta det med dem.  
  • Fidelis ad urnam

Nu är detta iof en sida där man kan beställa hem mat och är därför säkerligen dyrare än i vanlig butik, men de tar 14,95 för 2 kilo vetemjöl från kungsörnen. (www.mathem.se/varor/vetemjol/vetemjol-2kg-kungsornen) Så att det skulle kunna kosta 13 kr på willys är knappast en omöjlighet. 
    5 kr för ett paket är hur som helst billigt.  

Svar på tråden Willys+ ganska värdelöst?