• Vi5

Tårtkartonger

Hej! Är i behov av tårtkartonger men hittar inga vettiga. Är ute efter kartonger som är rätt höga gärna runt 14 cm. Så 25x25x14 vore optimalt. Sett såna på kakburken men att ta 38 kr STYCK är ett hån. Min man har firma så jag har sökt via grossister men finner inga där heller. Varit inne på utländska sidor & i USA finns det massor men det är ju där. Vet ni vart man får tag på nått liknande? Eller en bra sida från utlandet där man kan handla?

• Svar på tråden Tårtkartonger
  • leehlo

Du kan inte få köpa av ett konditori? De brukar vara hyggliga och sälja några stycken.
    Kolla på ebay annars, där vet jag att det funnits massor med olika. 

• leehlo

Hos aristo finns kartonger i storleken 25x25x10 och 32x3215 om det skulle funka?

• Vi5
    leehlo skrev 2013-02-20 13:04:59 följande:
    Hos aristo finns kartonger i storleken 25x25x10 och 32x3215 om det skulle funka?

Jag bakar rätt mycket så 100 st hade passat bra för mig så det räcker ett tag. 10 i höjd är för lågt då oftast tårtorna utan dekoration har den höjden, är bra vid lev att kunna stänga locket ordentligt. Sen är 32 väldigt mycket för stort ;)
  • leehlo
    Vi5 skrev 2013-02-20 13:07:56 följande:

Jag bakar rätt mycket så 100 st hade passat bra för mig så det räcker ett tag. 10 i höjd är för lågt då oftast tårtorna utan dekoration har den höjden, är bra vid lev att kunna stänga locket ordentligt. Sen är 32 väldigt mycket för stort ;)
    Du får börja baka större tårtor.
    Men har du tittat på ebay? 
  • Vi5
    leehlo skrev 2013-02-20 13:13:25 följande:
    Du får börja baka större tårtor. Men har du tittat på ebay? 

Hittade massor.. Tack! Har varit inne förut men inte hittat & nu fanns det massor. Då är bara frågan vilken & hur mycket kan man lägga på en kartong ;)
  • leehlo

25,4 x 25,4 x 15,2 finns på ebay iaf!

• leehlo
    Vi5 skrev 2013-02-20 13:19:06 följande:

Hittade massor.. Tack! Har varit inne förut men inte hittat & nu fanns det massor. Då är bara frågan vilken & hur mycket kan man lägga på en kartong ;)
    Vad bra!
Svar på tråden Tårtkartonger