Viktoria123 skrev 2013-02-23 15:40:50 följande:
Vi har också precis bestämt oss för detta även om jag egentligen skulle vilja ha dop. Men har kompromissat med sambon :) Ts. När ska ni ha ceremonin? Dela gärna med dig om hur era planer ser ut!
Mina planer just nu ser ut såhär:
Jag har beställt ett blått blockljus av en tjej som skriver sonens namn och dekorerar det med små fötter å så. Inbjudningarna så gjorde vi hans fotavtryck på framsidan (fötterna kommer bli som temat hade jag tänkt), ett kort på sonen på insidan o inbjudan. Sen har jag gjort ett egengjort fadderbrev till hans blivande fadder med fint papper där jag klistrat å klippt massor, satt in bilder på sonen o första bilden på dom två tsm osv.
På namngivningen tänkte vi bjuda på enklare mat, paj eller något liknande. Sen blir det fika som jag själv tänkte baka (får ju hjälp av barnets far o morföräldrar) tänkte kasnke även prövamig på o göra egna doptårtor (gillar att pyssla o dona :) ) Tänkt mig en trevånings prinsesstårta med blå marsipan o fotavtryck eller liknande.
När alla kommit tänkt jag o pappan berätta om varför vi valt namngivning, vad barnets namn betyder o vart vi fått dom ifrån. Sen kommer jag läsa upp fadderbrevet o ge det, varpå hon ska tända ljuset för honom och läsa en dikt. Mer än så har jag inte :/