• MissJP

    Varför cellgift? Varför borttagning av äggledare?

    Vad var anledningen till att ni opererade bort hela äggledaren? Ni som fått cellgifter i stället, varför valdes denna metoden?

    Väldigt tacksam för svar.

  • Svar på tråden Varför cellgift? Varför borttagning av äggledare?
  • MissJP

    Jag fick inte valmöjligheten eller ens förslag att få cellgifter. Min äggledare togs bort utan att vara ens lite skadad av embryot som satt där.
    Därför är jag undrande huvuvida andra har fått veta alternativ och om de fått veta varför det ena alternativet just passat dem enlig läkare.

  • MissJP
    Wickedblue skrev 2013-02-25 18:28:30 följande:

    Enligt överläkaren fick jag cellgift för att mitt hcg var under 1000.


    Det har jag läst om att hcg måste vara under en viss gräns för att de ska använda sig av den metoden.
  • Wickedblue
    MissJP skrev 2013-02-25 18:37:03 följande:
    Det har jag läst om att hcg måste vara under en viss gräns för att de ska använda sig av den metoden.

    Ja precis,gränsen låg på 1000 enligt den läkaren och då var de beredda att ge två doser.
  • MissJP
    Wickedblue skrev 2013-02-26 08:22:35 följande:
    Ja precis,gränsen låg på 1000 enligt den läkaren och då var de beredda att ge två doser.

    Wickedblue skrev 2013-02-26 08:22:35 följande:
    Ja precis,gränsen låg på 1000 enligt den läkaren och då var de beredda att ge två doser.

    Jag hade 15000 i vecka 5+3 så det var nog ganska kört för mig med den metoden
  • Wickedblue
    MissJP skrev 2013-02-26 08:43:03 följande:


    Jag hade 15000 i vecka 5+3 så det var nog ganska kört för mig med den metoden

    Oj ja vid så högt värde hade det nog inte räckt med cellgift.Har du repat dig efter x:et?Det är ju en väldigt påfrestande upplevelse...
  • MissJP
    Wickedblue skrev 2013-02-26 09:02:32 följande:

    Oj ja vid så högt värde hade det nog inte räckt med cellgift.Har du repat dig efter x:et?Det är ju en väldigt påfrestande upplevelse...
    Det var så högt för att jag hade en graviditet i livmodern... nu blir det utredning på det.  Är mitt upp i hela grejen.. fy vad jobbigt och chockande det är att genomgå en sådan sak.
    När hade du ditt x?
  • Wickedblue

    Satt det alltså i livmodern?Var det inget x? Jag hade mitt i livmoderhalsen,tydligen väldigt ovanligt.
    Det var i november 2011 och i november 2012 föddes min son Glad 

  • MissJP
    Wickedblue skrev 2013-02-26 13:38:29 följande:
    Satt det alltså i livmodern?Var det inget x? Jag hade mitt i livmoderhalsen,tydligen väldigt ovanligt. Det var i november 2011 och i november 2012 föddes min son  

    Något växte i äggledaren, de vet inte än vad. Oj, ja det ät ovanligt. Vad skönt att det gick bra
  • MissJP
    Wickedblue skrev 2013-02-28 17:58:52 följande:
    Ts hur har det gått för dig?

    Det blir utredning.. Ingen grav påvisad i äggledaren. Men foster hittat i det de skrapade ut. Sitter med min journal.. Allt står där. Jag blir mörkrädd. Mitt barn dog av operationen som troligtvis var onödig. Jag tror att jag blir galen snart. Läkaren verkar undvika mig.. Han har inte hört av sig även när han ska ha gjort det. Min "pseudohinnsäck" innehöll en liten liten bebis..
  • Wickedblue

    Men fy fan vad hemskt,beklagar verkligen.Så där får det verkligen inte gå till! Men vad hittade det i äggledaren då? Eller var det ett embryo där och en normal graviditet i livmodern?

  • MissJP
    Wickedblue skrev 2013-02-28 18:28:31 följande:
    Men fy fan vad hemskt,beklagar verkligen.Så där får det verkligen inte gå till! Men vad hittade det i äggledaren då? Eller var det ett embryo där och en normal graviditet i livmodern?

    Tack. Nej sånt får inte hända.. Men det är varken första eller sista gången friska graviditeter döms ut aav läkare som är säkra på sin sak. I äggledaren fanns ingen graviditet. Det är de enda de vet. Det ska analyseras än en gång för att se vad det var. Så det var iaf inte tvillingar. Får väl veta nästa vecka. Blir samtal med chefsöverläkaren.
Svar på tråden Varför cellgift? Varför borttagning av äggledare?