Bästa ekologiska duscholja och shampoo?
Hej! Kan ni tipsa om den bästa ekologiska duscholjan och shampoo och balsam utan parabener och andra kemikalier? Tacksam för svar!
Hej! Kan ni tipsa om den bästa ekologiska duscholjan och shampoo och balsam utan parabener och andra kemikalier? Tacksam för svar!
Kanske inte olja, men Estelle och thild har bra grejer.
Jag kör body shop's schampo och balsam, och tycker att de funkar allra bäst av de jag testat. Utan sls, siliconer och annat jox. Personligen upplevde jag att 99% av eksemen jag brukar ha i hårbotten försvann, och bara det var en trevlig överraskning Estelle
Hmm, hälften försvann. Mystiskt! Estelle and Thilde var kanske ännu lite bättre för håret, men tyvärr mindre bra för min hårbotten. Dessutom upplever jag det "trevligare" / enklare att tvätta med body shops schampo, men det är ju individuellt.
vad heter serien?Båda barnen har lättare eksem så har precis införskaffat viltskördat sheasmör och letar därför efter andra kompletterande produkter. Tack snälla :)
Ja och helst parfymfritt...:)
Jumos, jag var inne på bodyshops hemsida och kollade - deras hårprodukter innehåller ju i stort sett det traditionella hårprodukter innehåller - dvs parabener, pegs, sodium laureth sulfate och parfym. Inget av det här är kemikaliefritt direkt...
Bodyshop rider på ett gammalt rykte om att det ska vara naturnära - men egentligen ägs det väl av l'oreal numera?
Coop forum säljer ett schampoo och balsam, som heter Nordic Birch. Urtekram.dk är tillverkare. Jag tycker detta är bra och drygt. Luktar inte illa och håret blir rent och fint. Helt parabenfritt. Till mina barn köper jag spöket Laban schampoo, helt parabenfritt det också.
Nu är ju inte jag nåt proffs på att läsa innehållsförteckningar, men så vitt jag kan läsa så innehåller det varken sls (även om det har andra sulfatkomponenter), parabener eller siliconer. Däremot innehållet det parfym och PEG-medel.
Men jag är som sagt rätt kass på att tyda alla kemiska namn, så jag kan helt klart ha fel!
Taget från body shops hemsida- rainforest moisture shampoo, ingredienser: FULLSTÄNDIGA INGREDIENSER Aqua, Sucrose, Disodium Cocoyl Glutamate, Lauryl Betaine, Laureth-5 Carboxylic Acid, Mel, PEG-55 Propylene Glycol Oleate, Propylene Glycol, Sodium Chloride, Glycerin, Parfum, Polyglyceryl-4 Caprate, Sodium Benzoate, Sucrose Laurate, Isopropyl Alcohol, Polyquaternium-6, Salicylic Acid, Citric Acid, Schinziophyton Rautanenii Kernel Oil, Pentaclethra Macroloba Seed Oil, Sodium Hydroxide, Tocopherol.
Ok tack för alla svar! Får titta på E&T... Om det finns andra får ni gärna tipsa om dem!
Jag använder Sanctum Australia, så sjukt bra bra schampon och balsam. Håret känns 100ggr bättre än när jag körde med "vanligt" schampo från typ ica.
Sanctum - Ekologisk schampo, Sanctum - Ekologiskt balsam
Jag har köpt lite grejer från John Masters Organics. Bra med dyrt... Annemarie Börlind är också bra!
Kan rekommendera sajten Alma of Sweden, de säljer bara produkter utan SLS, silikoner och mineraloljor.