Ska förbehållsloppet vara så lågt av Kronofogden?
Vill börja med att säga att jag är noga med min ekonomi men har hamnat hos KFM för att jag borgade för mitt ex. Vilket var idiotiskt och jag har lärt mig en läxa. Jag gör vad jag kan för att betala tillbaka.
Det har fungerat bra hittills. Jag har betalat ca 50 000 kr hittills. Haft utmätning ett tag och haft ett förbehållsbelopp på 7000 ungefär.
Är gift och har 2 barn, bor i hyretsrätt. Vi tjänar inte multum utan det går precis runt. Men vi har mat och tak över huvudet och barnen saknar ingenting.
I samband med att jag fick barn nr 2 så skulle jag fylla i nya uppgifter.
Sagt och gjort. Fick svar i veckan och mitt förbehållsbelopp är 4800 kr. Jag förstår inte hur jag ska klara mig på det?
Vi har det tight som det är redan även om det fungerar.
Det som ändrats är att vi inte längre bor i bostadsrätt och att jag istället är föräldraledig istället för att jobba.
När vi bodde i bostadsrätt kostade det 3700/ månad för "hyra" så att säga och 1500 i lån.
Nu betalar vi 6800 i hyra.
Min man är trött på att ekonomin inte går framåt. Att pengarna försvinner på våra utgifter direkt och att vi inte kan unna oss saker. Häromdagen sa han att han funderat på att lämna mig. Kändes inte alls roligt att höra.
Önskar jag kunde bli kvitt skulden nu, men jag gör vad jag kan. Men 4800 kr kommer jag inte långt på.