• Anonym (Ringen)

Vilka biverkningar har ni fått av P-ring/NuvaRing?

Funderar lite på att testa p-ring men e orolig för biverknngarna.
    Eftersom man bara kan rösta på ett alternativ så välj det som va värst, och kommentera gärna om ni drabbades av flera biverkningar.
    Hur länge hade/har ni haft ringen? Skulle ni rekommendera den till nån annan?   

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilka biverkningar har ni fått av P-ring/NuvaRing?
  • JazzKermit

Tyckte mycket bättre om att använda ring, piller glömmer man bort så lätt. Kan absolut rekommendera den!

• Aileen Allannah

Absolut ingen sexlust. Mycket bra, eftersom man inte blir gravid, 100 procent säkert preventivmedel!

• Whitetrash86

Annat: 2 graviditeter annars inget alls och då är jag även överkänslig mot hormoner.

• keron

Fick lite finnar när jag skulle ha mens och den påverkade sexlusten lite, till det sämre. Tyckte den var överlag bra annars. Bättre än p-piller definitivt.

• Anonym (Ringen)

Tack för era svar!
    Tror att jag e lite kännslig mot hormoner, gick upp typ 15 kg o sexlusten va inte på topp när jag åt p-piller. Så det e väl mest det jag e orolig för att det ska bli samma igen.

• Anonym

Ingen sexlust, nedstämd, början till depression, temperament, infektioner i underlivet ( har aldrig haft tidigare) efter 7 mån fattade jag att det var pringen, efter 2 v utan den var jag återställd, samma besvär fast mens 24/7 med pstav...

• Anonym (hondärsara)

Jag har sexlusten kvar! Problemet är väl att jag har väldiga humörsvängningar! 

• Anonym

Fick stark migrän k 5 dagar tills jag tog ut den . Sen har jag vid 2 st tillfällen fått livmoderinflamation ena gången när jag hade p ring när jag va 18 år. Testade igen p ring som 25 åring fick då inflamation en gång till + migrän. P piller tycker hag bättre om.

• tigermorran

Jag tyckte p-ring va otroligt bökigt och jag blödde konstant i de 30dagar jag provade att använda det :( jag tyckte den var obekväm vid sex och att använda tampong för blödningarn var uteslutet för då följde ringen med ut när jag skulle byta tampong.

• Kensy

Ringen funkar skitbra för mig, inga biverkningar vad jag kan märka.

Svar på tråden Vilka biverkningar har ni fått av P-ring/NuvaRing?