• Loka01

    tatuerare på EXOTIC ART ii Lund utpressar och..

    Hej, 
    Jag har tatuterat mig på exotic art ii Lund. Min tatuering blev ett totalt fiasko. Med oerfaren tatuerare, tjock nål och en massa bläck intryck ii foten hade jag slutligen en färdig tatuering - massa bläck. Min fot blev väldigt svullen och började klåda. Han sade att det ingick ii processen. Men så var inte själva fallet. Självklart blev jag besviken och ville FÅ kompensation för det. Efter mycket konflikter, och o men så fick jag slutligen 1000kr för två tatueringsborttagningar. Men det skulle ta minst 10 behandlingar att ta ut bläcket. 

    Jag hittade en tråd på familjeliv om Exotic art och valde att ge mitt omdöme, (min erfarenhet utav stället och samtidigt publicera en bild på tatueringen) något som blev startet utav helvetet. Redan dagen efter ringer tatueraren mig och skäller ut mig om varför jag skrivit om honom. Jag förklarade att jag enbart gett mitt omdömme.. han hotade mig med att "han viste vad han skulle göra" självklart blev jag jätte rädd jag viste inte vad jag skulle vänta. Han ringde till närstående personer till mig, bla min farbror och började terra honom på hans mobil. 
    Min farbror har inget med saken att göra, eftersom jag endå är myndig. Så fort jag publicerade något eller vägrade skriva bra om honom ringde han och beklagade sig för min stackars farbror. Slutligen gick jag, farbror till hans butik för att prata ut.

    Där kom en rejäl utpressning. Om jag skulle ha pengarna ville han att jag skulle dra tillbaka mitt "negativa" talande om honom och dra en massa lögner om hur duktig och hygienisk han egenligen är (nej, det är han inte) Som student kände jag mig väldigt pressad pga ekonomin och gjorde vad han ville mot min vilja. Men trots efter det ville han sedan att jag skulle skriva mer och mer, göra reklam åt honom, lägga ut bilder på hans bra tatueringar (om ens sådant finns?) jag vägrade, och det blev droppen.

    Han blev polisanmäld för olaga hot och utpressning igår. Jag smsade honom om detta och bad honom även att sluta störa min farbror.  Vilket han inte slutade med. Idag kom samtalen till farbror igen. Han slutar inte med trakeserierna. vad kan jag göra nu?



    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-21 10:36
    Vet inte om bilden på tatueringen syns, länk till bilden, inlägg 16.
    www.familjeliv.se/Forum-24-364/m67043587-1.html&searchField=3&searchRange=5&searchSort=1&searchLocation=2&doSearch=S%F6k&searchDisplay=2&ts=1
  • Svar på tråden tatuerare på EXOTIC ART ii Lund utpressar och..
  • mrsStatham

    Dig kommer jag ihåg! 
    Vad säger polisen? 


    Bara två saker är oändliga
  • Loka01
    mrsStatham skrev 2013-02-21 10:48:57 följande:
    Dig kommer jag ihåg! 
    Vad säger polisen? 
    De hjälpte mig självklart med att göra anmälan och rubricerade brottet som olaga hot och utpressning. Nu, återstår det och se vad som kommer att hända. Jag har även kommit ii kontakt med journalisten vars intervju jag var tvungen att ställa in pga. att inget negativt om honom fick komma ut. men nu har jag även en träff med henne.
  • mrsStatham
    Loka01 skrev 2013-02-21 10:52:28 följande:
    De hjälpte mig självklart med att göra anmälan och rubricerade brottet som olaga hot och utpressning. Nu, återstår det och se vad som kommer att hända. Jag har även kommit ii kontakt med journalisten vars intervju jag var tvungen att ställa in pga. att inget negativt om honom fick komma ut. men nu har jag även en träff med henne.
    Okej så bra, men har de sagt något om att du ska fortsätta berätta för dem om han ringer fler gånger? 
    Bara två saker är oändliga
  • Loka01

    Han blev enbart anmäld för olaga hot och utpressning från min sida. Kvinnliga polsen om jag pratade med skulle prata med sitt befäl om ndra eventuella brottsrubriceringar, som ex, trakaserier alternativt ofredande , får kolla nu hur det blir med det om några dagar. :)

  • XcsM

    Kommer också ihåg dig! Fy fan. Hoppas den här tråden kommer upp när människor söker på hans studio. 

  • Loka01
    XcsM skrev 2013-02-21 14:05:29 följande:
    Kommer också ihåg dig! Fy fan. Hoppas den här tråden kommer upp när människor söker på hans studio. 
    Hoppas jag verkligen med ! Man vill inte att folk ska vara med om det jag var med om. Spec.  eftersom en tatuering varar livet ut.
  • mrsStatham
    Loka01 skrev 2013-02-26 12:07:30 följande:
    Hoppas jag verkligen med ! Man vill inte att folk ska vara med om det jag var med om. Spec.  eftersom en tatuering varar livet ut.
    Har han slutat ringa?
    Bara två saker är oändliga
  • Loka01
    mrsStatham skrev 2013-02-26 12:15:06 följande:
    Har han slutat ringa?
    efter smset där jag bad honom att sluta ringa farbror och att han är anmäld så ringde han dagen därpå till farbror IGEN. Missat samtal blev det och återigen, ringde han IGEN, för andra gången. Farbror förklarade att han inte har något med saken att göra och jag ska göra det som krävs dvs. polisanmälan, etc. Därefter har han slutat ringa. Nu är det upp till utredarna vad de kmr fram till=)
  • AMC80

    När jag googlade "exotic art Lund" kom den förra tråden upp som första träff.

  • Loka01
    AMC80 skrev 2013-02-26 12:25:06 följande:
    När jag googlade "exotic art Lund" kom den förra tråden upp som första träff.
    Ja, denna tråden dyker inte upp utav en konstig anledning. Vet inte direkt hur det funkar. dock har jag länkat till denna tråd i föregående tråd också. =)
  • AMC80

    Vad bra att du gjorde det. Jag tror att den förra räcker att läsa för de flesta för att tänka en gång till innan de bokar tid där.

  • Loka01
    AMC80 skrev 2013-02-26 14:05:36 följande:
    Vad bra att du gjorde det. Jag tror att den förra räcker att läsa för de flesta för att tänka en gång till innan de bokar tid där.
  • Exoticart

    Vi skulle vilja förtydliga det som diskuteras på forumet, vi anser att det är av betydelse att få feedback och respons på vårt bemötande och utförande.  Dock tycker vi att det är mindre bra att personer i frågan skriver en del av den fullständiga versionen som har hänt. För att allmänheten, nuvarande kunder och framtida kunder ska kunna ta ställning till den enstaka händelsen som finns på forumet anser vi som yrkespersoner och ägare att det kanske är mer än rätt att berätta även vår del av händelseförloppet och resten återstår till var och en av Er.


    Feedback och recensioner är vi mer än tacksamma att få både bra och mindre bra sådana, både att vi får höra dem personligen eller ute på nätet. Det är så man utvecklas som verksamhet och det är så man kan marknadsföra sig på ett rättvist sätt.  Kundbemötande är a och o , och som yrkesverksam så är mitt mål att förverka min kunds ide /vision så att den kan synas med stolthet förhoppningsvis i all evighet.


    Som ny ägare är det därmed som jag själv anser det som plikt att inte låta mina kunder lida på grund av ett ägarbyte. Jag ska och vill inte diskutera eller yttra mig kring hur butiken och tatuerings studio var INNAN vi tog över. Men detta innebar inte att vi inte tog på oss de kunder som hade t.ex. presentkort som ej användes, eller som i detta fall en onöjd kund oavsett om de var piercingar eller tatueringar, utan extra omkostander för kunden. Detta är vi inte skyldiga till och inte ansvariga för heller men som jag tidigare nämnt så vill jag erbjuda mitt bästa för kunder som sätter sin fot inne i vår verksamhet.


    Likaså var det för denna kund som själv valt att diskutera sitt ärande på detta forum. Vilket vi respekterar och har inget emot så som hon tidigare uttryckt att vi har framfört. Då är det bara så att vi gärna vill framföra att det är vikt för vilken person som helst som ska återberätta visa händelser gör det i sin helhet och inte enbart för att söka sympati.  Detta väljer vi att göra för att NI som kunder ska kunna ta ställning på ett mer korrekt sätt.


    Som tidigare nämnt har det skett ett ägarbyte för butiken och piercing – tatueringsstudion med namnet Exotic Art med vision att trots befintliga rykten sträva att fullfölja verksamheten med ny energi och ny kunskap och på så sätt erbjuda rättvärdiga utförningar av piercing och tatuering samt försäljning av bland annat av piercing tillbehör, presentartiklar, rökelser med mera.


    I anslutning till detta ägarbyte kom denna kund som diskuteras på forumet till butiken och beklagade sitt missnöje över sin tatuering. Som vi resonerade så ansåg vi att ingen person ska behöva gå omkring med tatuering på sin kropp och vara missnöjd över den därmed så erbjöd vi först henne att försöka återställa tatueringen vilket kunden inte ville utan ville istället ha kompensation i form av pengar för att få gå på laserbehandling. Vilket vi naivt gick med på.  Sagt och gjort stod vi för kostnaderna som kunden yrkande om.  Dels för att detta var första kunden som kom från den tidigare verksamheten och dels för att vi känner kunden på privat plan, därav iblandningen av farbrodern.


    Sedan kom det flera kunder till butiken i samband med att vi i marknadsföringssyfte rabatterade via Groupon att det finns en person som har skrivit på detta forumet.  Efter det tog vi kontakt med kunden i frågan med syfte att få en förståelse för hennes missnöje mot oss, de nya ägarna som ville tillrätta hennes situation. Vi vill inte gå in på detaljer kring vad som sades mellan oss via besökt men det var tydligt för vår del att kunden i frågan hade annat syfte än enbart tillrätta sin tatuering.  Nu handlade det istället om kompensationerna och vilja att förstöra ryktet till vilket pris. Vi anser att det föreligger ett privat intresse att förstöra för vår verksamhet mer än att skildra en dålig upplevelse som kund och varna andra från ett mindre bra ställe att gå till. Därmed har ärandet gått vidare till polisen då det till och med framkommit hotelser. Vill framföra att vi aldrig har bett kunden i fråga att ändra på sin berättelse på forumet eller utpressat henne på något sätt de vi gjort är att som vi idag väljer att skriva bett henne att vara ärlig och ge en helhets bild till allmänheten.   Inte för att vi på något sätt är emot att hon uttryckt sin åsikt mot oss för detta är inget brott.  Att kunden påstår att hon har anmält oss stämmer dock inte riktigt och mer än så vill vi inte omnämna henne och hennes syfte att åstadkomma oss som privatpersoner mer än verksamhet. 


    Alla de som finner ett intresse att kolla upp den nya verksamheten är mer än välkommen att titta in och vi har inget emot att diskutera verkan framgångar eller brister, vi som ni vill att personer som funderar på att skaffa sig ett minne för livet via en tatuering eller piercing ska känna sig trygga hos den som utför det åt dem så det är mer än förståligt att visa väljer att komma in och ta sig en titt eller sitta ner och prata för att känna av stämningen eller som de flesta att söka sig ute till hemsidor för att få perspektiv.  Man ska inte chansa när man ska välja något som ska förhoppningsvis finns på kroppen ett bra tag i livet. Därmed vill vi gärna ha kvar kontakt med kunden efter åt för att höra hur det går med deras respektive val, detta gör vi främst genom ett telefonsamtal.


    Så ännu en gång vill vi framföra att vi som verksamhet är värda en ärlig chans och inte bli fördömda för de rykte som har åstadkommit i orsak av andra.


    Samtidigt vill vi tacka alla de som framfört sina upplevesler och hoppas på att flera får dessa bra upplevelser via oss.


    Besök gärna vår hemsida som är äntligen klar:


    www.exoticart-se.com

Svar på tråden tatuerare på EXOTIC ART ii Lund utpressar och..