• Anonym (Svampen)

Nagelsvamp: Använda Nalox och Scholl samtidigt?

Jag lider av svår nagelsvamp och undrar om jag kan behandla med Scholl (1 gång per vecka) och Nalox (varje dag) samtidigt? Kan det ha bättre effekt eller förstör behandlingarna för varandra?

Om jag bara kan använda en av behandlingarna, är det någon av dem som är bra/bättre än den andra?

• Svar på tråden Nagelsvamp: Använda Nalox och Scholl samtidigt?
  • Anonym
    Anonym (Svampen) skrev 2013-02-21 14:15:21 följande:
    Jag lider av svår nagelsvamp och undrar om jag kan behandla med Scholl (1 gång per vecka) och Nalox (varje dag) samtidigt? Kan det ha bättre effekt eller förstör behandlingarna för varandra?

Om jag bara kan använda en av behandlingarna, är det någon av dem som är bra/bättre än den andra?
    Tånaglarna eller fingernaglarna?
  • Maria 434

Jag lider av samma sak, på stortånageln. Använde nalex ett tag men det började ju göra så himla ont.
    Men jag måste börja på en ny behandling så jag blir av med skräpet  

• Anonym

Jag har provat allt. jag har haft på stortånageln i säkert 10 år (har spridit sig vidare till de andra naglarna. Provade Scholls nya men nageln växte liksom uppåt då från huden och gjorde ont. Gick till medicinsk fotvård och hon tyckte jag skulle sluta med detta.

Fick råd om att börja använda en gele/salva som heter nåva. Har använt den i ca 7 månader nu (skall användas i ca ett år) och har aldrig haft så fina tånaglar sen det började.

• Maria 434
    Anonym skrev 2013-02-21 14:31:12 följande:
    Jag har provat allt. jag har haft på stortånageln i säkert 10 år (har spridit sig vidare till de andra naglarna. Provade Scholls nya men nageln växte liksom uppåt då från huden och gjorde ont. Gick till medicinsk fotvård och hon tyckte jag skulle sluta med detta.

Fick råd om att börja använda en gele/salva som heter nåva. Har använt den i ca 7 månader nu (skall användas i ca ett år) och har aldrig haft så fina tånaglar sen det började.

Nåva? Finns den att köpa receptfritt på alla apotek?
  • Anonym (Svampen)

Tack för era svar!

Det är tånaglarna.

Nåva lät intressant, förbättring efter 7 månader låter ju bra.

Maria, vet du varför du fick ont av nalox? Blev det någon förbättring?

anonym, så du upplevde att scholl gjorde att nageln växte annorlunda på något sätt?

• Anonym
    Maria 434 skrev 2013-02-21 14:32:23 följande:

Nåva? Finns den att köpa receptfritt på alla apotek?
    Jag fick tipset av min medicinska fotvårdare. Jag köper den på nätet. googla på nåva. En liten tup men dryg.
  • Anonym (jag också)

Hej. Svårbehandlad nagelsvamp, kan man få medicin på recept för. Gå till din läkare och säg du prövat allt och be om Lamisil Tabletter.  En kur i tre månader. Jag gjorde det och det försvan efter tio år av fotsvamp och nagelsvamp där inget funkade. Det kom bara tillbaka nen nu, det är sååååå underbart. 

• Anonym (Svampen)
    Anonym (jag också) skrev 2013-02-21 14:41:18 följande:
    Hej. Svårbehandlad nagelsvamp, kan man få medicin på recept för. Gå till din läkare och säg du prövat allt och be om Lamisil Tabletter.  En kur i tre månader. Jag gjorde det och det försvan efter tio år av fotsvamp och nagelsvamp där inget funkade. Det kom bara tillbaka nen nu, det är sååååå underbart. 
    Tack för tipset. Jag har funderat på det men hört att de där tabletterna kan ha jobbiga biverkningar?
  • Anonym
    Anonym (Svampen) skrev 2013-02-21 14:36:52 följande:
    Tack för era svar!

Det är tånaglarna.

Nåva lät intressant, förbättring efter 7 månader låter ju bra.

Maria, vet du varför du fick ont av nalox? Blev det någon förbättring?

anonym, så du upplevde att scholl gjorde att nageln växte annorlunda på något sätt?
    Jag upplevde att nageln lyfte sig och på så sätt växte annorlunda och så gjorde det lite ont.Tycker att efter Scholls behandling att den ser annorlunda ut.
    En stor förbättring. Dock var det stortånageln som var värst utsatt. De andra medlerna som jag använt håller svampen i styr men går inte bort. Men Nåva upplever jag annorlunda. De andra tånaglarna såg man svampsporerna på men inte lika utsatta som stortånageln. En stor skillnad på min stortångel nu men ett tag kvar. De andra naglarna är jättefina.

kan rekommendera en medicinsk fotvård som kan klippa ned nageln ordentligt och fila ned den samt se hur svår svamp man har. hade jag svår så skulle jag gå minst en gång i månaden och be dem fixa och ta bort. 
  • Anonym
    Anonym (jag också) skrev 2013-02-21 14:41:18 följande:
    Jag vill cokså det men biverkningarna är så svåra. Så jag provar Nåva nu men sen får vi se. Kommer svampen tillbaka efter Nåva så blir det nog tabletter för mig med.
Svar på tråden Nagelsvamp: Använda Nalox och Scholl samtidigt?