• Anonym

Jag höll på kväva min bebis :(

Har en liten på 2,5 veckor som samsover. Och i natt likaså, gissar väl att jag ligger på sidan med brösten och magen mot han, vaknar upp av att jag ligger platt på han. Hade han inte börjat gråta hade jag lätt kvävt han :( For direkt till akuten med honom eftersom jag inte vet hur länge han hade legat klämd under mina 60 kg.. Gick bra som tur va, men vem mamma kan lägga sig på sitt egna barn??

Vet att jag kan röra mig lite i sömnen och drömma en del, har tex trott att katten var en tjuv en gång så jag slängde ut katten från sängen. Men trodde då inte att man kunde göra så här mot sitt barn.

Kommer aldrig mera samsova efter detta..

• Svar på tråden Jag höll på kväva min bebis :(
  • Alby

Usch vad hemskt, vilken tur att du vaknade iaf. Vi samsover också, men vi kör med säker samsovning. Min dotter sover i en snuggle nest som jag verkligen rekommenderar. Men om du sover så djupt så kanske samsovning inte är så bra.

• Anonym

Usch, vad otäckt! Ja, sånt kan hända och det är därför man avråds från att samsova om man har någon form av sömnstörning eller satt de naturliga instinkterna ur spel med tex alkohol eller tabletter. 
    Vilken tur att det gick bra!  

• Anonym

Ska fara och köpa en spjälsäng idag iaf. Här blir det ingen mer samsovning, inte ens med babynest. Har ett sånt som jag gjort själv men det hjälpte tydligen inte.

• jashrinah

vilken tur att det gick bra ! värsta mardrömmen ju !  

hur bred säng har du ?  

• Anonym

Ja att mammor "ligger ihjäl" sina barn ibland är ju inget nytt. Samsova (cosleeping)kan mn förövrigt göra utan att dela säng ( bed sharing) om du har vaggan eller spjälsängen direkt brevud din egen sida så att barnet kan höra dig andas då når med handen att smeka och lugna barnet så räknas även det som samsovning ( co sleeping) med alla fördelar som samsovning har men utan de risker som följer med bed sharing.

• Nr3påG

Äter du nån medicin? Extra trött? Alkohol? Aldrig hört förr att någon mor lyckats lägga sig på sitt barn... (som varit helt frisk)...

• Run to the hills

Oj vad hemskt! Men klandra inte dig själv i efterhand, det är ingen idé att fastna i tankar kring vad som hade kunnat hända. Det säger inget om din förmåga som mamma.

• Anonym

Gud vad hemskt! Vilken tur att det gick bra TS! Gick allt bra med den lilla också?
    Kram {#emotions_dlg.flower} 

• Anonym

Därför jag aldrig skulle vilja ha mitt barn i sängen. Är inte värt risken. Bra att du köper spjälsäng och tur att det inte gick mer illa!

• Anonym
    Run to the hills skrev 2013-02-21 16:02:21 följande:
    Oj vad hemskt! Men klandra inte dig själv i efterhand, det är ingen idé att fastna i tankar kring vad som hade kunnat hända. Det säger inget om din förmåga som mamma.
Svar på tråden Jag höll på kväva min bebis :(