• Anonym (skämskudde :P)

Ni som skryter upp torunernad potatis och hur gott det är måste väl skämta??

Nu har jag läst det ännu en gång, hur fantastiskt gott det är med torunerad potatis. Jag har nog aldrig skrattat så mycket som sen alla matentusiaster började poppa upp för några år sen. Saker som är helt naturliga gör man till unika och supergoda. En helt vanlig kokt potatis som är formskuren och anpassad i storlek smakar som en helt vanlig potatis som inte är formskuren. Till och med vissa restauranger hakar på trenden och man kan specialbeställa tournerad potatis. Haha nu är det läge att ta fram skämskudden för vissa. :P

Jag känner behov av att diskutera anonymt för jag misstänker att jag kommer att bli kritiserad för tråden.

• Svar på tråden Ni som skryter upp torunernad potatis och hur gott det är måste väl skämta??
  • Anonym

Har aldrig hört talas om torunernad potatis, vad är det???

• Anonym (potatis)

Va? Varför skulle en kokt potatis bli godare för att den är formskuren? Dumheter, säger jag. Det är inte formen som avgör smaken på en potatis.

Anonym skrev 2013-02-21 15:29:24 följande:
    Har aldrig hört talas om torunernad potatis, vad är det???
    Man handskär potatisen så den blir kantig och alla potatisar får samma storlek. Märkvärdigare än så är det inte.
  • Waldo

Vad fan pratar du om?

Potatsi blir inte godare för att den är tournerad 

Waldo skrev 2013-02-21 15:33:39 följande:
    Vad fan pratar du om?

Potatsi blir inte godare för att den är tournerad 
    Vissa påstår det. Jag skrattar så jag gråter kan jag berätta.Cool
  • Anonym

Tornerad heter det väl? Och jag håller med dig TS, det är helt vanlig hederlig potatis, inget annat! Den tillagas inte på något särskilt sätt och kryddas inte. Trams tycker jag.

• Anonym (potatis)

Om inte annat känns det ju väldigt otidsenligt att skära till potatis så att den blir fin. det blir en massa svinn. Det kallar jag ohållbar utveckling!

• Snöviolen

Första gången jag hörde talas om det. Var i går  när jag kollade på Mästerkocken. Jälva fjant som någon stjärnkock har kommit på.

• Alecto
    Anonym (potatis) skrev 2013-02-21 15:35:57 följande:
    Om inte annat känns det ju väldigt otidsenligt att skära till potatis så att den blir fin. det blir en massa svinn. Det kallar jag ohållbar utveckling!
    Det är min tanke oxå - vi skall minska matsvinn och ta tillvara på saker och då skär vi av massor av potatis för det skall se snyggt ut... jisses!!
Svar på tråden Ni som skryter upp torunernad potatis och hur gott det är måste väl skämta??