Karpalo skrev 2013-02-21 16:26:32 följande:
Jag sålde förut.
Men hur är det att sälja dom?
Är väl helt ok, man börj ju gilla att tala inför folk o bjuda på sig själv ;)
Är det svårt?
Å ena sidan var det inte så svårt då jag under flera år gått på visningar o kunde en del om produkterna. O andra sidan var det en del pappers/datorarbete som skulle göras som ibland kändes knepigt.
Får man gå nån liten kurs eller så innan så man vet lite om att sälja dom
Nix, inte där jag bor i alla fall. Men man har en sk linjeledare som man alltid kan fråga och förståss de andra som säljer inom samma grupp.
Dom grejerna som dom har med sig, dom som säljer alltså, är det hennes grejer eller måste hon som säljer köpa in alla ljuslyktor och sånt.
Man får ett startpaket, om du har en aktuell Partylite-katalog där hemma nånstans så ser du riktigt i slutet vad paketet innehåller. Dessa saker "får du" övrigt får du köpa men förståss till rabatterat pris m.hj.a. diverse förmåner som du kan skaffa dig.
Vad är betalningen?
Vad du får i hand beror helt på hur mycket du säljer - desto aktivare desto mer betalt. Kinns inte exakt hur många procent det var.
Hur ofta ska man ha en visning?
Hur ofta/sällan man vill egentligen men självklart önskar dom ju att du ska vara aktiv o hålla minst 1-2 visningar i månaden.
En del finns att läsa på
www.partylite.se/sv/hem.html och sen kan du fråga av din konsult som förevisar, de brukar mer än gärna berätta :)
Varför slutade du?
Vad menar du men att man "får" grejerna? Får man betala i alla fall för sakerna? Sen om jag får/köper ett startpaket....hur blir det med alla nyheter som kommer lite då och då? Ska jag ha en visning och det kommit nya ljus/ljuslyktor eller andra saker, då är det väl meningen att jag ska ha med det och visa? Måste jag köpa in dom först då? Hur får man reda på när nyheter kommer och vad det är?
Men japp, jag kan kontakta en konsult med. Bara tänkte höra här först för att se om det är nån grej för mig. För jag antar att när jag sen kontaktar en konsult, då lär väl hon bara prata om fördelarna. Jag tänkte här höra om nån vill berätta hur det egentligen är