SSRI mot yrsel?
Någon som tagit SSRI läkemedel för att få hjälp med långvarig yrsel?
Någon som tagit SSRI läkemedel för att få hjälp med långvarig yrsel?
Beror yrseln på något psykiskt? Jag får yrsel av min ångest och äter medicin för att dämpa ångesten så indirekt äter jag det mot yrsel...
Usch vad obehagligt. Äter cipralex MEM har ätit fluoxetin i många år. Biverkningarna är få för dessa på mig tack och lov men har provat andra som jag mått dåligt av. Det där är så olika från personer. Yrsel är inte kul. Antar att dom kollat allt?
Jag förstår det. Blir som en ond cirkel. Men kanske bra idé att prova. Ge det några veckor. Två månader kanske. Men undvik velaflaxin eller nått sånt. Dom ska vara fruktansvärt jobbiga att bli av med sen. Många andra är inga större problem med att sluta med om man gör det successivt.
Tyvärr inte. Men som du säger så finns det många. Det är ju bra då vi alla är olika men det jobbiga är att man kan behöva leta ett tag innan man hittar rätt. Hoppas du får den hjälp du behöver. Lycka till!!
Ingen mer?
Hej! Här har du en till
Jag har själv haft en konstant ostadighetsyrsel i lite mer än två år. Har utretts från topp till tå och har sedan två veckor tillbaka satts in på T.Fluoxetin. Hittills har det egentligen bara blivit värre egentligen men jag tror att man generellt måste ge det minst 8 veckor och ännu längre än så om man står på Fluoxetin med anledning av den långa halveringstiden preparatet har.
SSRI preparat är nog inget man ska vara rädd för att prova. Möjligen om man är suicidal då de har visat sig vara lite lömska men har man inte den typen av problematik så tror jag att det bara är till att tuta och köra. Vad gör man inte för att bli av med den jäkla yrseln/ångesten??!
Instämmer däremot med föregående talare om att vara betydligt mer försiktig med SNRI preparat. Inte för att jag har ngn erfarenhet av dem utan för att man läser ganska mkt negativt om dem...
Hur yttrar sig dina symtom?