• Anonym

Ryggvärk hos små barn- orsak? Cancer?

Vår lilla dotter är snart två år och varje dag så går hon och säger ajaj och håller sig mot ryggen på vänster sida rätt så högt upp.Det varken syns eller känns något konstigt vid palpatation. Hon är pigg och leker som vanligt, lite blek och mammig bara.

Jag har funderat på UVI eller lunginflammation. Hon har blöja så vi kan inte riktigt kolla exakt hur ofta hon kissar, men det är inte mer än vanligt och det luktar inte något speciellt. Hon har varit lite hostig, men har astma så jag tror inte att det är det heller. Nu börjar jag bli lite orolig för att det kan vara något farligt, typ cancer!

Ska jag ringa läkare och boka tid snarast eller avvakta till 2-årskontrollen om en månad?  

Någon här som har erfarenhet av små barn med ryggont? Ni som har barn med någon typ av cancer, hur har det yttrat sig?  

• Svar på tråden Ryggvärk hos små barn- orsak? Cancer?
  • Majsan70

Det kan ju bero på precis vad som helst.

Vår dotter har de senaste 16 månaderna haft svåra ryggsmärtor. Först i höstas kom de fram till att det var ett taggutskott som är för stort o växer fel. Hon har genomgått det mesta i undersökningsväg och nu på fredag skall hon på en magnetröntgen för att se om det krävs en operation eller inte.

När hon var mindre hade hon njurbäckeninflammation som oxå gav svåra smärtor, men inte var farligt efter behandling.

Nu är vår dotter 9 år o lite äldre, men det jag vill förmedla är att detinte alls måste vara nattsvart.

• Anonym

Boka tid för extra kål hos BVC dem tar emot dig snabbt så du får träffa en läkare.. Bättre dem kollar upp vad det är det skadat inte någon utan det bara underlättar ditt hjärta.. Jag var också orolig ett tag pga min dotter klagade på växtvärk och fick blåmärke och hade rasar i vikt.. När jag googlade fick jag en massa hemsk information om leukemi blev livrädd kunde inte sova den natten.. Dagen efter så ringde jg vårdcentralen och fick tid samma dag.. Det vissade inget farligt helt normalt med växtvärk men allt hade kommit samma gång och då blir man orolig.. Kändes så jäkla skönt att komma hem med goda nyheter.. Så ring im jag hade varit i ditt ställe

• Anonym
    Anonym skrev 2013-02-21 22:25:56 följande:
    växtvärk

Men det är bara på ena sidan hela tiden...
Svar på tråden Ryggvärk hos små barn- orsak? Cancer?