• Anonym (långaaa)

Varför växer naglarna som ogräs?

Är det någon som vet det vad som påverkar naglarnas tillväxt? Mina naglar har växt mer än någonsin de sista veckorna och jag är grymt nyfiken på vad det kan vara. Något jag äter kanske, vad skulle det vara isåfall? Börjat äta grovbröd nyss. Kanske det?

Vad tror ni? NYFIKEN! Skrattande 

• Svar på tråden Varför växer naglarna som ogräs?
  • viseversa

Mina naglar har alltid vuxit extremt snabbt och dom är väldigt starka. Önskade dock det gällde håret i stället. Det är tunt och stripigt däremot. Vet inte vad det beror på.

• Anonym (långaaa)

Det känns som om det skulle bero på kosten faktiskt. Men jag vet inte... Jag har aldrig tidigare lyckats få så långa naglar. De går alltid av.

• saragranberg
    Anonym (långaaa) skrev 2013-02-21 21:46:57 följande:
    Det känns som om det skulle bero på kosten faktiskt. Men jag vet inte... Jag har aldrig tidigare lyckats få så långa naglar. De går alltid av.
    Mina naglar har börjat växa som ogräs sen jag blev gravid. Har alltid bitit på mina naglar innan men eftersom att dom växer ut så fort nu så tänkte jag spara till långa naglar :)
  • Yrja M

Jag åt enligt LCHF ett tag och då tyckte jag att mina naglar växte snabbare och blev mer hållbara.

Sen har de växt snabbare nu när jag blivit gravid, tror det beror på graviditetshormoner.

• Yrja M
    saragranberg skrev 2013-02-21 21:50:25 följande:
    Mina naglar har börjat växa som ogräs sen jag blev gravid. Har alltid bitit på mina naglar innan men eftersom att dom växer ut så fort nu så tänkte jag spara till långa naglar :)
    Ja, det känns som att jag klipper dem varenda dag! Glad
  • Anonym (långaaa)

Gravid är jag inte, tyvärr. Önskar det vore så. LCHF är inget jag äter efter alls. Mycket kolhydrater i min kost. Så det kan inte gälla i mitt fall i så fall.

Men, jag är inte direkt ledsen över detta. Vem vill inte ha långa, fina och naturliga naglar liksom?

• saragranberg
    Anonym (långaaa) skrev 2013-02-21 21:58:49 följande:
    Gravid är jag inte, tyvärr. Önskar det vore så. LCHF är inget jag äter efter alls. Mycket kolhydrater i min kost. Så det kan inte gälla i mitt fall i så fall.

Men, jag är inte direkt ledsen över detta. Vem vill inte ha långa, fina och naturliga naglar liksom?
    Jag har ganska ofta gått och gjort akrylnaglar för att få känna mig mer "kvinnlig" med vackra naglar Tungan ute Men nu när dom växer så bra av sig självt så slipper jag lägga onödiga pengar på nånting som förstör naglarna :)
Svar på tråden Varför växer naglarna som ogräs?