Jag har länge använt den själv för akne och jag litar på body shops produkter. Jag är allergisk och reagerar kraftigt på de flesta andra märken eftersom de ofta är fullproppade av olika plaster mm.
Skulle självklart aldrig använda den på henne om jag inte trodde det var helt säkert :) Så förstår din reaktion.
Produkten innehåller tea tree olja vilket verkar bra mot mollusker och även ärr. Det var på så sätt jag kom att pröva det för att jag fått tips om tea tree olja. Denna produkten innehåller ekologisk tea tree olja och är fair trade,
Innehåller följande:
Aqua (Solvent/Diluent), Glycerin (Humectant), Steareth-21 (Emulsifier), PPG-15 Stearyl Ether (Emollient/Skin Conditioner), Propanediol (Viscosity Modifier), Silica (Absorbent), Stearic Acid (Emulsifier), Polysorbate 60 (Surfactant), Palmitic Acid (Surfactant), Caprylyl Glycol (Skin Conditioning Agent), Prunus Armeniaca Seed Powder (Abrasive), Melaleuca Alternifolia Leaf Oil (Natural Additive), Panthenol (Skin/Hair Conditioning Agent), Acrylates/C10-30 Alkyl Acrylate Crosspolymer (Stabiliser/Viscosity Modifier), Calophyllum Inophyllum Seed Oil (Skin Conditioning Agent), Xanthan Gum (Viscosity Modifier), Sodium Hydroxide (pH Adjuster), Myristic Acid (Emulsifier), Salix Alba Bark Extract (Natural Additive), Lauric Acid (Surfactant - Cleansing Agent), Limonene (Natural Additive), Leptospermum Petersonii Oil (Natural Additive), Tocopherol (Antioxidant), Caramel (Colour), CI 19140 (Colour), CI 42090 (Colour).