• Anonym (dödstrött)

Revbenslåsning!!??

Jag har nu haft, enl kiropraktor, revbenslåsning i två månader. Tungt att andas och allmän dödsångest alltså ;) Har någon annan haft det, hur lång tid tog det att bli bra igen för dig ? för jag blir helt enkelt inte bättre, gör ont att andas, känns som det sitter ett filter i lungorna när jag ska andas hela jäkla dagarna:(  har varit på 4 behandlingar hos kiropraktor men ingen förändring. vad att göra?

• Svar på tråden Revbenslåsning!!??
  • Anonym (Josse)

Har du haft det så pass länge och ingen förbättring sker så skulle jag råda att gå till läkare för att utesluta att det är något annan det rör sig om.

• Anonym (dödstrött)
    Anonym (Josse) skrev 2013-02-22 10:11:24 följande:
    Har du haft det så pass länge och ingen förbättring sker så skulle jag råda att gå till läkare för att utesluta att det är något annan det rör sig om.
    Har varit och kollat hjärtat då andingsbesvären gav en sån jobbig hjärtklappning, men allt såg bra ut. Kiropraktorn hävdade att de även hade upptäckt ifall ngt var fel på lungorna i samband med den kollen..
  • Anonym (Josse)
    Anonym (dödstrött) skrev 2013-02-22 10:13:37 följande:
    Har varit och kollat hjärtat då andingsbesvären gav en sån jobbig hjärtklappning, men allt såg bra ut. Kiropraktorn hävdade att de även hade upptäckt ifall ngt var fel på lungorna i samband med den kollen..

Det beror ju helt på vad de kollade. Jag skulle då i alla fall ha ringt till vårdcentralen och rådfrågat.
  • Anonym (dödstrött)

sagt och gjort! tid i eftermiddag. man är ju lagom nervös  när de har med lungor att göra. och när man lyckas få en tid samma dag...

• Anonym

När jag har gått till sjukgymnast, naprapat eller kiropraktor har dom lyckas få bort mina låsningar.Hittar inte läkaren nåt fel nu idag kanske du ska byta behandlare.Dom är ju tyvär olika skickliga och olika bra på olika saker.

Är det första gången du drabbas av detta? 

• Anonym (dödstrött)
    Anonym skrev 2013-02-22 14:17:10 följande:
    När jag har gått till sjukgymnast, naprapat eller kiropraktor har dom lyckas få bort mina låsningar.Hittar inte läkaren nåt fel nu idag kanske du ska byta behandlare.Dom är ju tyvär olika skickliga och olika bra på olika saker.

Kiropraktorn jag går hos har fått otroligt bra ord sagda om sig, de flesta i stan går till honom. Men han själv säger det med, att oftast brukar det ge med sig efter 1, eller 2 behandlingar. Det är första gången det blivit såhär illa, men har haft ont kring skuldran hur länge som helst.
  • Anonym (dödstrött)
    Anonym skrev 2013-02-22 14:17:10 följande:

HUr upplevde du att andningen förändrades för dig? Kan ju säkert bero på var låsningarna sitter i för sig.
  • Anonym

Det brukar bli svårt att djupandas och att sova.Enormt jobbigt tillstånd! Men om låsningen är borta borde det fungera med smärtlindring.Gör det det? Har du fått tillräckligt potent smärtstillande så att du kan slappna av? Det är liksom en nyckel vid smärtbehandling: avslappning och sömn.

Vad har du test med mer än själva behandlingen?  

Svar på tråden Revbenslåsning!!??