• jenthom

Mjölkfri gröt

Slänger ut en fråga om gröt för en 4,5 månaders bebis. Har provat sinlac och enago vid enstaka tillfällen. Men har hört att de innehåller sojapodukter.. Har någon testat något annat som är lämpligare?

• Svar på tråden Mjölkfri gröt
  • Clotilda

Gör egen banangröt? Havregryn, banan, vatten, lite olja eller mjölkfritt smör. Servera.

• jenthom

Hur är märket holle då? Har bara hört de men inte vad som tycks om den.. Jo att göra egen gröt har jag funderat på..

• Airhostess
    jenthom skrev 2013-02-27 08:07:19 följande:
    Hur är märket holle då? Har bara hört de men inte vad som tycks om den.. Jo att göra egen gröt har jag funderat på..
    Min son åt deras mjölkfria havregröt, kolla deras hemsida.
  • Dr Mupp

Gör vanlig havregrynsgröt. doppa fingret, mata. En 4,5 månaders bör inte få mer gröt än så. 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • narie24

Semper har en mjölkfri som vår dotter tyckte om. Ett ljusblått paket. Själv tycker jag dock att den är lite väl söt...

• jenthom

Tack för alla tips, semper har jag inte provat mest för att de är baserat på sojaprotein vilket jag fått veta av allergimottagningen att vi ska undvika det. Hipp har jag inte hittat någonstans när jag har kikat. Men ska göra de igen. Annars blir det att göra egen gröt. Just nu så är det ju bara lite smakportioner som gäller.

Svar på tråden Mjölkfri gröt