• SilverEmma

Har fått läggningsvätska, ska jag använda den?

Fick en flaska läggningsvätska (med färg) av min mamma, hon hade köpt fel färg tydligen. Har aldrig använt det så jag googlade lite, hittar bara att man använder det för att få lockar i håret. Jag har nästan aldrig lockigt hår, kan man använda det ändå? Jag brukar ha någon produkt för volym i rötterna och något som ger glans och gör håret lent i längderna, sedan fönar jag det torrt och i de flesta fall så plattar jag sen. Kan läggningsvätskan göra någon nytta då? Tyckte det var smidigt med färgen i, har rött hår numera och det blir ju lätt lite dassigt efter ett tag.

Mitt N funkar hemskt dåligt. Barasåattnivetliksom.
  • Svar på tråden Har fått läggningsvätska, ska jag använda den?
  • Vickan I

Jag använde det förr innan jag satte i spolar/rullar för att lockarna skulle hålla bättre.

• SilverEmma
    Vickan I skrev 2013-02-22 11:45:41 följande:
    Jag använde det förr innan jag satte i spolar/rullar för att lockarna skulle hålla bättre.

Ja det är ju det jag fattat att man använder det till, frågan var om man kan använda det utan att göra lockar.
  • tro  hopp  kärlek

Ja det kan man, men det blir inte rött inte vad jag märkt på de gamla vithåriga tanterna jag rullat håret på.
    Skulle kunna jämföra det med ett svagare skum. 

• SilverEmma
    tro hopp kärlek skrev 2013-02-22 11:53:29 följande:
    Ja det kan man, men det blir inte rött inte vad jag märkt på de gamla vithåriga tanterna jag rullat håret på.
    Skulle kunna jämföra det med ett svagare skum. 

Då ska jag testa! Min mamma är blond och fick en lätt röd nyans när hon använde det (tog fel färg som sagt), vill mest behålla lystern i mitt redan röda hår, så att man kanske slipper färga så ofta.
Svar på tråden Har fått läggningsvätska, ska jag använda den?