• visslan

tips på bilhandlare som ger avbet trots betanm.

Hej, Söker efter en eller flera bilhandlare som man kan köpa bil på avbetalning trots betalningsanmärkningar och skuldsaldo. Vet att det finns, och vet att man lär vända sig till någon mindre handlare som kanske inte har dom bästa villkoren. Någon som har tips på någon handlare som säljer på avbet med mina kriterier? Mellansverige är kravet. Samt på en handlare som man kan lita på, tänker på att det ska fullföljas avtalet osv. Kan bilar så den biten har jag koll på. Anledningen till detta är att jag har en hel del skulder på mig, och detta är enda sättet. Inga moralpredikningar om att jag borde lösa mina skulder innan osv, för jag har lärt mig livets hårda läxa redan. Är på gång med arbete och allt, därav vill jag köpa en bättre bil till familjen. Har råd att betala på en bil. punkt. Har ringt en massa ställen, men tror det är känsligt på telefon, att åka långt för att få ett nej har jag inte lust med. Därav någon kanske kan tipsa mig? Gärna Uppsala, sthlm, Gävle, mm. Pma om det är känsligt eller av annan anledning.

• Svar på tråden tips på bilhandlare som ger avbet trots betanm.
  • PrikkenSin

Göteborg kanske inte är helt rätt, men ändå. Fick köpt min 300c för 185.000 med betalningsanmärkning på Göteborg BegagnatCenter. Mycket Audi, merca och det andra vanliga Volvo, Saab blandat med en del USA bilar.
    Sa till en av säljarna att, du har två 300, jag ska ha en av dom. Tror att det var tänkt med 30 typ i kontant, men sa att jag kunde lägga 55 och då var det tydligen inget problem längre med min anmärkning.
    Dom går att arbeta med när du står framför dom.

• visslan

Okej! Tack. Jag tror att det är svårt i mitt fall. Är beredd på hög ränta osv, men har dock inte funnit någon bilhandlare. Vet att det finns, dock kanske mer oseriös men ändå.

PrikkenSin skrev 2013-02-22 14:06:14 följande:
    Göteborg kanske inte är helt rätt, men ändå. Fick köpt min 300c för 185.000 med betalningsanmärkning på Göteborg BegagnatCenter. Mycket Audi, merca och det andra vanliga Volvo, Saab blandat med en del USA bilar. Sa till en av säljarna att, du har två 300, jag ska ha en av dom. Tror att det var tänkt med 30 typ i kontant, men sa att jag kunde lägga 55 och då var det tydligen inget problem längre med min anmärkning. Dom går att arbeta med när du står framför dom.

• Anonym
    PrikkenSin skrev 2013-02-22 14:06:14 följande:
    Göteborg kanske inte är helt rätt, men ändå. Fick köpt min 300c för 185.000 med betalningsanmärkning på Göteborg BegagnatCenter. Mycket Audi, merca och det andra vanliga Volvo, Saab blandat med en del USA bilar. Sa till en av säljarna att, du har två 300, jag ska ha en av dom. Tror att det var tänkt med 30 typ i kontant, men sa att jag kunde lägga 55 och då var det tydligen inget problem längre med min anmärkning. Dom går att arbeta med när du står framför dom.

..och speciellt när man säger till en bilsäljare att jag ska ha en av dina hyllvärmare, Chrysler 300c. Räkna med en katastrofal värdeminskning på den bilen. Mvh
  • visslan

ok, tack så mycket. Ska kolla med dom även om det är en bit dit. Dom hade okej objekt för mig.

Anonym skrev 2013-02-23 11:07:27 följande:
    www.blocket.se/ostergotland&ca=14&sp... Vadsb bil är dom enda jag kommer på just nu 

• PrikkenSin

Jo jag vet det. Haft bilen över ett år och två veckor efter jag köpte den åkte jag in på verkstad och bytte främre länkarm bägge sidor och styrstag vänster fram, allt på garanti. Så det ökade ju värdet lite på min bil iaf. Jag gjorde en bättre affär än säljar, i det ögonblicket iaf.

• Anonym
    PrikkenSin skrev 2013-02-23 16:35:54 följande:
    Jo jag vet det. Haft bilen över ett år och två veckor efter jag köpte den åkte jag in på verkstad och bytte främre länkarm bägge sidor och styrstag vänster fram, allt på garanti. Så det ökade ju värdet lite på min bil iaf. Jag gjorde en bättre affär än säljar, i det ögonblicket iaf.

Men framvagnsdetaljer ska inte vara slitna/trasiga på en bil, speciellt inte en för 185kkr, det är knappast en värdehöjande reparation.
  • PrikkenSin

Det blir inte mindre värde iaf. Men i övrigt var det ett dumt bilköp ja. Värdelös på vintern, löjligt dyr och sjunkande värde.

• Anonym
    PrikkenSin skrev 2013-02-23 17:25:55 följande:
    Det blir inte mindre värde iaf. Men i övrigt var det ett dumt bilköp ja. Värdelös på vintern, löjligt dyr och sjunkande värde.

Svar på tråden tips på bilhandlare som ger avbet trots betanm.