• älskarinnan

Till er bisexuella

Jag har en relation med en gift kvinna, gift med en man. Hon säger att hon är klar med män (åtminstone om hon får mkt sex av mig(kvinnor?) )
    Hon definierar sig som bs och har så gjort länge även om hon har knapp erfarenhet av kvinnor.

Jag förstår det kan se olika ut. Men har nån av er levt med det ena könet länge, för att sedan sluta helt med det o bara leva med det andra? Jag har hört om en annan, nu pensionerad kvinna, som levt så, men är inte det ovanlig`? Hon är väldigt tydlig med att hon vill ha mig, men även om jag inte vill tvivla på henne gör jag till viss del det. Kommer jag kunna fylla henne med det hon vill? Just nu när det är färskt har vi riktigt bra sex. Men hon är ju otrogen mot sin man o skulle ju kunna vara det även mot mig om det blir seriöst mellan oss?

Hur resonerar ni?     

• Svar på tråden Till er bisexuella
  • Anonym (bi)

Har ingen sån erfarenhet (varken din eller din kvinnas) så jag kan tyvärr inte svara på frågorna. Men jag kan gissa att det inte är så ovanligt att det finns en massa äldre outkomna gay/bi-kvinnor som lever ensamma eller i heterorelationer tack vare att det var betydligt mindre möjligt att komma ut när de var unga. Några kommer ut eller på annat sätt ser till att få leva mer som de känner, men om man tittar på hur många unga kvinnor som idag kommer ut (var och varannan tonåring är ju helt obekymrat öppen med homo- och bisexualitet), kan man väl anta att lika många fanns det förr men de syntes inte. Och bara ett fåtal ändrar radikalt på sin livsstil i högre åldrar. Så tänker jag, hur resonerar hon som du är tillsammans med kring det? Lycka till.

• älskarinnan

Hon försöker nog förklara men hennes starka sida är inte kommunikation, tyvärr.

Som jag förstår henne har hon levt klart med karlar. Hon vill ha mig/alt andra kvinnor.

• älskarinnan

?! Oavsett vad du/ni orkar bidra till så ÄR det redan otrohet. Och oavsett mig eller inte kommer denna kvinna att vara otogen sin make. Hon är inte kär/kåt på honom.
    Nu var det andra svar jag sökte, seriösa tack 

• Home85
    JcW skrev 2013-02-22 21:48:09 följande:
    Orka bidra till otrohet...
  • Anonym

hon är fortfarande gift, och bs befinner sig i båda världarna, i öppna par  kan män till och med
    gå med på att kvinnor möts
    Men så inte i detta fallet, det finns kvinnor som lever med kvinnor so m tidigare varit gifta med män
    och har barn
     I erat fall kommer du nog att fortsätta som älskarinna, om mannen inte vet det så kan detta i sin tur leda till
    bekymmer
    Om affären upptäcks

har dom barn blir det ännu svårare

I andra fall kan par komma överens om att genom trekanter, enskilda möten ha kvinnliga älskarinnor i relationen
     Kvinnan får då på så vis leva ut sin sida.

I andra fall blir kvinnorna alltmer bundna till varandra, och kära, då kan man tvingas att välja
    Den ene blir kär och bs kvinnan är gift och kommer inte att lämna sin man

Triangel finns i homovärlden också där kvinnor överges för en ny kvinna, där kvinna möter flera varav ett förhållande är fast,  men ni är i en triangel och mannen vet ingenting
    Frågan är hur framtiden blir 

• älskarinnan

Mannen vet inget ännu, men kvinnan gör enkla misstag för att han ska upptäcka. Tror hon är för feg för att berätta det, just nu i alla fall. Barn finns men de är utflugna. Kvinnan haft trekant förut, men hennes man vill inte det.

• Anonym

då går otroheten över till att bli  vanlig otrohet ,och det kan bli att mannen känner sig sviken

• Anonym (Just me)
    älskarinnan skrev 2013-02-22 18:24:03 följande:
    Jag har en relation med en gift kvinna, gift med en man. Hon säger att hon är klar med män (åtminstone om hon får mkt sex av mig(kvinnor?) )
    Hon definierar sig som bs och har så gjort länge även om hon har knapp erfarenhet av kvinnor.

Jag förstår det kan se olika ut. Men har nån av er levt med det ena könet länge, för att sedan sluta helt med det o bara leva med det andra? Jag har hört om en annan, nu pensionerad kvinna, som levt så, men är inte det ovanlig`? Hon är väldigt tydlig med att hon vill ha mig, men även om jag inte vill tvivla på henne gör jag till viss del det. Kommer jag kunna fylla henne med det hon vill? Just nu när det är färskt har vi riktigt bra sex. Men hon är ju otrogen mot sin man o skulle ju kunna vara det även mot mig om det blir seriöst mellan oss?

Hur resonerar ni?     

Jag har levt med både kvinnor och män. Dock är jag i dag lycklig gift med en man.  Men jag har en vän som levt i hop med en man i flera år ( dom har 2 barn i hop )  Sen träffade hon en tjej och dom blev tillsammans och har varit det i flera år nu. Så för dom har det fungerat bra.
Svar på tråden Till er bisexuella