• Anonym (Förvirrad)

Finns inga män med mina sexuella preferenser?!

Jag är singel efter ett 14 år långt förhållande bakom mig, min Fd man och jag träffades unga (jag är 37) och han var i princip oskuld när vi träffades. Jag hade varit med ett 10 tal, både ons och förhållanden. Vi hade ett helt okej sexliv, så länge vi var lyckliga. Ganska mainstream inser jag i efterhand. Inget analsex, ingen dominans och förnedring, han ville aldrig (och inte jag heller) spruta i min mun eller i ansiktet på mig etc. Mycket penetrering, mycket oralsex och det var alltid bra för oss båda. Nu är jag som sagt singel igen och har dejtat lite och det känns som att analsex och munsprut och att bli dominerad liksom hör till vardagsmaten, det är så självklart. Jag känner mig sjukt obekväm och som världens sämsta ligg. Trotts att jag alltid trott jag är en hyfsad älskarinna. Nu säger jag mig som en gnällig nej-sägare. :/ Är min art utdöd? Är det kört för mig att få ett sexliv igen ? Alltså ett rätt vanligt sexliv där lusten ligger i fokus och inte att man måste prova allt från A till Ö inom 2 veckor.

• Svar på tråden Finns inga män med mina sexuella preferenser?!
  • Smartie

Nej, du är helt normal! Vad nu det är....

Många tänder på att testa dominanslekar eller experimentera på andra sätt, men långt ifrån alla. Att det "ska" vara så, tror jag är någon slags skada från porren faktiskt. Jag undrar i vilka situationer du har stött på - eller känt - dessa förväntningar? Handlar det kanske om lösare förbindelser med män som hoppas få leva ut sina fantasier - fantasier som du inte gillar eller känner dig bekväm med? Då är det bara att fortsätta säga nej. Är de inte intresserade av att fortsätta träffas då, var de kanske inte så intresserade från början? Då verkar de mest vara ute efter en knulldocka och det verkar inte vara vad du vill.

• Smartie

Jag kan tillägga att jag har konsekvent genom livet ratat män som FÖRUTSÄTTER analsex eller ansiktssprut eller förnedring eller annat i den vägen. Jag har dock inte träffat så många som det verkar ha varit en självklarhet för. De flesta förväntar sig sex i en relation, men mer avancerade sexlekar eller att leva ut sina fantasier är snarare sådant man diskuterar efter hand och om båda vill / gillar det. Jag har aldrig rört mig i kretsar där det skulle ses som norm eller ett "krav", så du kanske bara har träffat fel män? Jag har t ex haft analsex två gånger (med två olika män) av ren nyfikenhet och gillade det inte alls. Det har för det mesta respekterats och alla män gillar inte analsex heller.

• shalse

Ute i det "verkliga" livet så tycker jag nog att de flesta män är någorlunda normala...vad det nu är. Gör det som känns bra för dig, ett sexforum på fl är knappast det som kännetecknar verkligheten alla gånger, fast man lätt kan tro det när man läser här..

• Rikard

Jag är övertygad om att din sort, TS, är väldigt vanlig både bland män och kvinnor.
    Det kanske är så att de du träffat på är lite mer sexuellt framfusiga och att de därför känns vanligare än vad den gruppen egentligen är.

• Anonym (jodå)

jag har bara träffat en man som var ute efter det där lite porrbeteendet med att spruta i ansiktet och honom kände jag att jag inte ville träffa mer. Var också vilka ställningar han ville köra i osv, saker som bara kändes som hämtade från en porrfilm men som inte var så sköna för mig. Jag testar gärna saker och har utvecklat sexlivet en hel del men inte just såna saker.

jag tror visst det finns män som gillar mer vaniljsex, som du TS , och som jag:)

• Smartie
    shalse skrev 2013-02-23 11:08:25 följande:
    Ute i det "verkliga" livet så tycker jag nog att de flesta män är någorlunda normala...vad det nu är. Gör det som känns bra för dig, ett sexforum på fl är knappast det som kännetecknar verkligheten alla gånger, fast man lätt kan tro det när man läser här..
    Nej, går man efter alla smisktrådar och analsextrådar och dyl här och på andra forum, skulle man kunna tro att sådana ingredienser är självklara i var mans och var kvinnas sexliv. Så är det naturligtvis inte. Jag har träffat betydligt fler män som inte verkar förvänta sig mycket över huvud taget, som är glada bara de får nuppa Särskilt i början av en relation, innan man känner varandra eller vet vad man vill med relationen.

Jag tror att man får skilja på "vanlig" dejting och rena sexkontakter, där folk söker kk:s eller partners med någon specifik preferens. Läser man mellan raderna här, kan man också konstatera att de flesta som "experimenterar" antingen har varit ett par i flera år - ibland många år - och tillsammans utvecklat ett tillfredsställande sexliv, eller så handlar det om sexkontakter där man specifikt efterfrågar en viss preferens eller vill leva ut vissa fantasier. 
  • paret

Ta oss som exempel, vi skriver gärna om sex, och är kanske litet mera vågade, men det hänger kanske samman?
    De som säger som du, att typ jag vill ha den sortens sex, de tycker kanske inte de har nåt att tillföra?
    Vet inte, men på nåt vis känns det som om det är mest de vågade som skriver här, och de andra bara läser, så tror att flertalet är som du ändå, alltså på ett positivt sätt.
    De här sakerna du tar upp med anal och så, det är kanske mest killar som lider av sexlust som blir tända av att skriva om sånt?
    Vi gillar båda delarna så ska kanske int uttala oss, men vi menar de flesta är nog som du ändå.

• Anonym (30+)

Jag har dejtat ca 10 olika män de senaste åren. Av dem är det kanske 1 eller 2 som har haft - vad jag skulle kalla - obskyra sexuella önskemål eller velat göra saker som jag inte gillat eller känt mig bekväm med. Och då är jag ändå ganska "vanilj" och nästan lite blyg / pryd, särskilt i början. Men få har klagat

Jag experimenterar visserligen gärna sexuellt, men stegvis och gör inte "vad som helst" bara för att.

Så nej TS, de flesta män har inte "orimliga" förväntningar eller krav, du har träffat fel män. På Internet kan man ibland tro att alla är jätteavancerade sexuellt eller förväntar sig det, men så ser det sällan ut i verkligheten.

• shalse

Precis, det är endast vid ett uttalat sexuellt möte eller som ett etablerat par som man kör det som är lite kinky. Dra fram läderpiskan och kopplet första gången man ska idka samlag efter en viss tids dejting är inte att rekommendera, om det ej är planerat såklart. Har inte stött på det problemet heller med någon man, tycker de flesta män är ganska så gulliga och "normala".

Smartie skrev 2013-02-23 11:15:09 följande:
    Nej, går man efter alla smisktrådar och analsextrådar och dyl här och på andra forum, skulle man kunna tro att sådana ingredienser är självklara i var mans och var kvinnas sexliv. Så är det naturligtvis inte. Jag har träffat betydligt fler män som inte verkar förvänta sig mycket över huvud taget, som är glada bara de får nuppa Särskilt i början av en relation, innan man känner varandra eller vet vad man vill med relationen.

Jag tror att man får skilja på "vanlig" dejting och rena sexkontakter, där folk söker kk:s eller partners med någon specifik preferens. Läser man mellan raderna här, kan man också konstatera att de flesta som "experimenterar" antingen har varit ett par i flera år - ibland många år - och tillsammans utvecklat ett tillfredsställande sexliv, eller så handlar det om sexkontakter där man specifikt efterfrågar en viss preferens eller vill leva ut vissa fantasier. 

• shalse

A och O är att om man nätdejtar, skriv inte för mycket om sex och fantasier. Då är risken större att du stöter på överraskningar som du inte vill ha.

Svar på tråden Finns inga män med mina sexuella preferenser?!