• Anonym (Mimmi)

Ni som känt ett "stick" efter ägglossning?

Ja, tydligen så finns det kvinnor som kan känna ett litet "stick" i livmodern efter ägglossningen och sedan kommit fram till att ni har gravida.. Hur var detta stick? Gick det fort över och kändes det som ett svagt eller rejält stick?

Fick nämligen ett stick i dessa trakter för några dagar sedan, några dagar efter en misstänkt ägglossning.

• Svar på tråden Ni som känt ett "stick" efter ägglossning?
  • Anonym (Mäh)

På mig sticker det till nästan överallt och hela tiden runt ägglossning, vid mens och en massa andra tidpunkter. Och jag är inte gravid.

Förlåt, men jag måste fnissa lite åt den här frågan. OM det nu skulle sticka till för att man ÄR gravid - tror du inte då att sticken känns olika för olika personer? Och att det KAN sticka till i magen/buken även fast man inte är gravid?

Jag förstår att du kanske längtar efter att bli gravid och synar ALLA små konstigheter i magen men är det inte bättre att bara låta tiden utvisa?    

• Anonym

Haha ja jävlar,seriöst? ...jag har försökt bli gravid i 3 år och ja det sticker överallt men inte fan blir jag gravid för det..

• Anonym (...)

Jag har aldrig varit gravid men får ofta mensvärk när jag har ägglossning på den sidan ägget släpper. Det kan göra väldigt ont i ca tre dagar. gå inte att missa. kanske praktiskt den dag jag vill bli gravid.. nu bara hemskt. 

• Anonym

Man kan känna stick av flera olika anledningar när ägget vandrar, äggblåsan spricker osv, så det går inte att säga ens i efterhand när man vet när äl ägde rum om man känt det eller ej. Det är med största sannolikhet så att du känt av när livmoderhalsen stängdes efter äl och det kan man känna innan mensen kommer också.

• Anonym (Jag har)

Det är inget att skratta åt.
    Jag har varit gravid 8 ggr och de 4-5 senaste gångerna har jag känt ett stick och en vecka senare har jag plussat. Jag kan inte riktigt minnas eller föklara hur det kändes men det var ett stick i livmodern. Sticket uppkommer när ägget fäster/smälter in i livmoderslemhinnan.

• Anonym

Jag har varit gravid tre gånger och har känt "sticket" alla gånger (så jag behöver knappt ens ett gravtest Flört) och jag tycker det gör rätt ont faktiskt. Pågår under en stund och känns som en krampande, huggande smärta.

• Anonym (anna)

Tycker inte att det är något att skratta åt. Det finns dom kvinnor som faktiskt känt när ägget har fäst sig.. står t.o.m här på familjelivs graviditeskalender under vecka 3. Har dock aldrig känt der själv. Men har visserligen bara varit gravid en gång..

• tjockobbe

Jag har inte känt just det där sticket, men fick däremot riktig rejäl mensvärk o humör från helvetet en vecka efter äl o då visste jag att ägget fäst :)

(har ALDRIG mensvärk eller andra symptom innan jag börjat blöda så det var enkelt att veta)

BF 6 oktober
  • Siilje

Fick det ca 5 dagar efter ägglossning. Det stack till eller högg till. Det kändes hoppas mycket att jag förvånat sa aj och fick ta mig för magen. Det varade några sekunder.

• iser

Med mitt första barn kände jag att det stack till ca fem dagar efter ägglossning (typ). Jag visste iofs inte att jag hade haft ägglossning och vi försökte inte medvetet men jag hade precis slutat med pp-piller. Jag mins det väldigt tydligt eftersom jag stod ute på min systers balkong och rökte och kände sticket. Det var var lite som att tappa andan och höll i sig i ca 20 sik.  jag minns att jag tänkte "nu är jag gravid" trots att jag aldrig hört om "sticket" innan.

Sen tror jag mig känt ett missfall också. Jag var gravid i vecka 8 och helt plötsligt när jag låg och läste kändes det som bzzzzzz eller "tusen nålar" i livmodern . Tre dagar senare började jag blöda.

• Anonym (hmm)

Alla tre gånger jag varit gravid har jag känt sticket. På typ ÄL+5/6. Känns ungefär som man sätter en spruta i livmodern och injicerar nåt (tänk känslan när man tar vaccin typ fast i livmodern). En av gångerna har jag även fått nidblödning efter sticket.

• Anonym (Mimmi)

Tack ni som har svarat. Visst kan det enligt vissa låta konstigt och nog sticker det alltid i mig lite titt som tätt också. Men detta var helt enkelt annorlunda och kändes inte som det brukar, varav jag väljer att fråga.  

Precis som vissa säger så misstänker jag en ägglossning. Jag har alltså inte testat med några ägglossningstest osv, då jag har PCO och sådana är relativt hopplösa att använda då. Bara en dyr kostnadsfråga. I vilket fall så misstänkte jag en ägglossning och drygt 4 - 5 dagar senare så vaknade jag till ur mitt halvslumrande på morgonen av ett rejält stick i magen.. Det ilade liksom till, gick uppåt i livmodern och var över efter några sekunder. Men det var tillräckligt för att jag skulle vakna till.. 

Jag tror inte att jag får ett positivt test, men hoppas kan man ju alltid göra. Har man försökt få barn i ett par år så letar man ju gärna efter symtom. Hoppet är det sista som överger en, sägs det.     

• Anonym
    Anonym (Mimmi) skrev 2013-02-25 13:22:41 följande:

Tack ni som har svarat. Visst kan det enligt vissa låta konstigt och nog sticker det alltid i mig lite titt som tätt också. Men detta var helt enkelt annorlunda och kändes inte som det brukar, varav jag väljer att fråga.  

Precis som vissa säger så misstänker jag en ägglossning. Jag har alltså inte testat med några ägglossningstest osv, då jag har PCO och sådana är relativt hopplösa att använda då. Bara en dyr kostnadsfråga. I vilket fall så misstänkte jag en ägglossning och drygt 4 - 5 dagar senare så vaknade jag till ur mitt halvslumrande på morgonen av ett rejält stick i magen.. Det ilade liksom till, gick uppåt i livmodern och var över efter några sekunder. Men det var tillräckligt för att jag skulle vakna till.. 

Jag tror inte att jag får ett positivt test, men hoppas kan man ju alltid göra. Har man försökt få barn i ett par år så letar man ju gärna efter symtom. Hoppet är det sista som överger en, sägs det.     

Uppdatera oss när du testat! Glad
  • Anonym (hmm)
    Anonym (Mimmi) skrev 2013-02-25 13:22:41 följande:

Lycka till :)
Svar på tråden Ni som känt ett "stick" efter ägglossning?