• silhuett

Var får jag tag i Star Wars med svensk dubbning?

Mina barn vill gärna se dem, och jag läste att i alla fall de nya filmerna hade blivit dubbade till svenska. Men var får man tag i dessa? CDON har ju t.ex. bara filmerna på engelska, och det enda annat jag hittar är någon tv-serie som verkar bygga på Star Wars..

• Svar på tråden Var får jag tag i Star Wars med svensk dubbning?
  • silhuett
    TessaLove skrev 2013-02-23 18:24:48 följande:
    Låter väldigt osannolikt!
    Fast det har ju blivit dubbat, googlade och hittade en massa upprörda texter om det
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    TessaLove skrev 2013-02-23 18:24:48 följande:
    Låter väldigt osannolikt!
    Inte det minsta osannolikt.

The Phantom Menace släpptes på bio i slutet av förra året med svenskt tal. Utan att ha sett den så tror jag den filmen dubbad till svenska kan vara en god kandidat för den sämsta filmen i världshistorien. Kanske inte får topplacering men topp 20 lär den knipa.

TS:
    Jag misstänker att DVD-releasen låter vänta på sig tills filmerna har gått klart. Möjligen kan du få tag på den första filmen om ett par månader, om de följer standard för dvd-släpp.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • silhuett
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2013-02-23 18:32:57 följande:
    Inte det minsta osannolikt.

The Phantom Menace släpptes på bio i slutet av förra året med svenskt tal. Utan att ha sett den så tror jag den filmen dubbad till svenska kan vara en god kandidat för den sämsta filmen i världshistorien. Kanske inte får topplacering men topp 20 lär den knipa.

TS:
    Jag misstänker att DVD-releasen låter vänta på sig tills filmerna har gått klart. Möjligen kan du få tag på den första filmen om ett par månader, om de följer standard för dvd-släpp.
    Trodde filmerna hade gått klart för längesen Obestämd Men dubbningen kanske är ganska ny?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    silhuett skrev 2013-02-23 18:36:56 följande:
    Trodde filmerna hade gått klart för längesen Obestämd Men dubbningen kanske är ganska ny?
    Ja, dubbningen är ny. Den kom/kommer så vitt jag vet med 3D-släppet av filmerna.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • silhuett
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2013-02-23 18:40:22 följande:
    Ja, dubbningen är ny. Den kom/kommer så vitt jag vet med 3D-släppet av filmerna.
    Kommer den komma på DVD då tror du, eller är det bara Blu-ray som gäller? Kul ändå att de gör det. Man måste ju inte se den svenska versionen som vuxen om man inte vill liksom Flört
  • silhuett
    TessaLove skrev 2013-02-23 18:39:27 följande:
    Omg!!! Ja, där ser man. Trodde bara att barnprogram dubbades!
    Min fd svärmor råkade av misstag köpa en dubbad Harry Potter-film en gång, haha. Hon är helt kär i Harry Potter och blev lite besviken när hon upptäckte sitt misstag (man kunde inte välja engelskt tal alls, utan bara svenskt).
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    silhuett skrev 2013-02-23 18:53:49 följande:
    Kommer den komma på DVD då tror du, eller är det bara Blu-ray som gäller? Kul ändå att de gör det. Man måste ju inte se den svenska versionen som vuxen om man inte vill liksom Flört
    Jag vet inte men skulle jag gissa så kommer den släppas på både dvd och blu-ray. DVD har fortfarande ett visst grepp kring marknaden, de flesta har en DVD-spelare men blu-rayspelare är något mer ovanliga för tillfället.

Nej, man måste inte se det men det betyder inte att det är en bra idé att dubba något.
  • TessaLove

Harry Potter är ju mer mot barnprogram så det kan man ju förstå. Men att Star Wars en film/filmer för enbart vuxna är dubbad...konstigt tycker jag. Ja, ja, hoppas du hittar...

Svar på tråden Var får jag tag i Star Wars med svensk dubbning?