• Anonym

Hur gör ni?

Snälla ni, jag behöver handfasta råd, inga nedlåtande kommentarer tack!

Jag har en dotter på snart 10 år. Pappan och jag har gemensam vårdnad om henne. Han har inte hört av sig på jättelänge, de har ingen kontakt och han struntar i sitt umgänge.
    Nu till problemet, eftersom vi har gemensam vårdnad så måste han skriva på tex ledighetsansökan från skolan. Hur ska jag bära mig åt för att få honom att skriva på?
    Det går inte att ringa för han svarar inte när jag ringer. Han svarar inte på sms. Om jag skickar pappret per post så skickar han inte tillbaka det.
    Vi bor ca 10 mil ifrån varandra.
    Jag kan ju inte bara åka dit en kväll och chansa på att han är hemma?!
    Någon som är i en liknande situation? Tips? Någon?

• Svar på tråden Hur gör ni?
  • CarolineH08

Men måste han verkligen skriva på då? Med tanke på hur situationen är?
    Prata med skolan och hör efter.

• Anonym (Ts)

Ja, jag kan ju alltid höra mig för lite fint.
    Jag har sån ångest över detta så ni kan inte ana..

• Barbamamah

Stäm honom på enskild vårdnad. Han tar ju inte sitt ansvar som vårdnadshavare så det enklaste för er alla vore väl om du fick enskild vårdnad. Kanske skulle han till och med gå med på det frivilligt om du har tur.

• CarolineH08
    Anonym (Ts) skrev 2013-02-23 20:09:52 följande:
    Ja, jag kan ju alltid höra mig för lite fint.
    Jag har sån ångest över detta så ni kan inte ana..
    Ja gör det.
    Jag har gemensam vårdnad med mitt ex och när jag sökte om dagis så skrev han på pappret men sen andra pappret om det dagiset han fått plats på skrev inte han på. Jag förklarade hur det låg till så dem sa att det inte behövdes. Dem har inte ens uppgifter om pappan på dagis 
  • Anonym (Ts)

Han har hittills bara velat jävlats med mig när det gäller vårdnadsfrågor. (Därför tror jag att han aldrig skulle "släppa" vårdnaden frivilligt. Men om jag hade ensam vårdnad så skulle livet vara lättare.. =)
    Jag kan ju höra mig för med klassföreståndaren om vad hon tror att de kanske kan göra ett litet undantag. Det är bara det att det står på ledighetsansökan att vid gemensam vårdnad skall båda vårdnadshavarna skriva på..

• CarolineH08

Ja hör med dem, dem borde ju kunna göra ett undantag om du verkligen förklarar hur det ligger till.
    Vill han inte ge dig ensam vårdnad frivilligt så försök inte med det utan då kan han jävlas ännu mer med dig och förstöra.
    Jag hade den tanken att ansöka om det men efter ett möte med en jurist så gjorde jag inte det, pappan bryr sig inte så jag lever så gott som med ensam vårdnad. 

Svar på tråden Hur gör ni?