• Zayco

Kronan VS Brio, vilken är bäst?

Vilken av dessa två har du? Och vilken tror/tycker du är bättre av dessa två märken? 

• Svar på tråden Kronan VS Brio, vilken är bäst?
  • CountryLife

Vad jag har insett vad gäller barnvagnar är att det ligger något mycket mänskligt i att hylla det man har, framför det man inte har. Folk har gjort en investering och vill (för sig själva, primärt) försvara den. Med det sagt... jag har haft många barnvagnar och gillar Brio. Kronan är säkert jättebra, men jag tycker att den verkar en liten aning mer otymplig. Men det beror ju på så mycket... vad passar just er? Brio Happy var jag nöjd med men även den är på gränsen till hur "otymplig" en vagn får bli för mig. Alla andra vagnar jag ägt har varit nättare (inklusive en syskonvagn från P&T). Men mer opraktiska på flera sätt. Sensmoralen tycks i alla fall vara att oavsett om du köper en brio eller en kronan kommer du att bli nöjd Glad

• Aileen Allannah

Jag har haft en Brio Happy och var väldigt väldigt nöjd. Men, nu har jag vänner som har Kronan, och jag måste nästan säga att den är snäppet bättre, för mig. Orsaken är det ergonomiska handtaget som Kronan har, har man väl kört med det vill man inte ha något annat.

• Zayco
    CountryLife skrev 2013-02-23 21:43:39 följande:
    Vad jag har insett vad gäller barnvagnar är att det ligger något mycket mänskligt i att hylla det man har, framför det man inte har. Folk har gjort en investering och vill (för sig själva, primärt) försvara den. Med det sagt... jag har haft många barnvagnar och gillar Brio. Kronan är säkert jättebra, men jag tycker att den verkar en liten aning mer otymplig. Men det beror ju på så mycket... vad passar just er? Brio Happy var jag nöjd med men även den är på gränsen till hur "otymplig" en vagn får bli för mig. Alla andra vagnar jag ägt har varit nättare (inklusive en syskonvagn från P&T). Men mer opraktiska på flera sätt. Sensmoralen tycks i alla fall vara att oavsett om du köper en brio eller en kronan kommer du att bli nöjd Glad
    Jo jag föredrog Brio (Särskilt smile och go) och så visade min sambo mig kronan och han sa (vilket jag såg tydligt) att den har rejält kraftiga hjul och ska tåla snö och allt möjligt ordentligt. Brios hjul ser inte lika kraftiga ut. Men det känns som att Brio är mer smidig. Tänkte rådfråga er innan vi känner o klämmer på vagnarna
  • Aileen Allannah
    Zayco skrev 2013-02-23 21:45:59 följande:
    Jo jag föredrog Brio (Särskilt smile och go) och så visade min sambo mig kronan och han sa (vilket jag såg tydligt) att den har rejält kraftiga hjul och ska tåla snö och allt möjligt ordentligt. Brios hjul ser inte lika kraftiga ut. Men det känns som att Brio är mer smidig. Tänkte rådfråga er innan vi känner o klämmer på vagnarna
    Ah, Brio Go har ju det ergonomiska handtaget också förstås. Och swivelhjul. Jag älskar vår! Men Kronan har lufthjul, och det är guld värt när man går i ojämn terräng.
  • CountryLife

Brio Happy var inga som helst problem att köra i snö. Jag är inte så insatt i andra Briomodeller, men min erfarenhet (inget märkligt, snarare helt självklart) är att om man vill ha en bra vintervagn så väljer man med fördel en med stora, fasta hjul (Brio räckte, som sagt) och inte en med små framhjul. Däremot anser jag det värt att ha en smidigare vagn med rörliga framhjul och väljer hellre typ pulka i snön (men som sagt, det beror ju på, det kan man ju inte göra med ett spädbarn, eller kanske om man bor i övre Norrland), för att få en behändigare vagn på allt annat underlag än snömodd. Om jag skulle köpt en ny vagn nu, så skulle jag (återigen, med mina behov) köpa en vagn med två stora men svängbara framhjul (som förstås går att låsa)- det bästa av två världar kanske? Men jag har aldrig ägt en sådan, bara vagnar med ett stort svängbart framhjul som går att låsa, men de är inte optimala i trög, spårig snö. Jag skulle valt en Brio mellan dessa två, men jag har åtminstone en vän som var väldigt nöjd med kronan- jag tror att det var något om att den skulle vara så smidig att fälla ihop, men jag är osäker.

• Sazza01

Vi köpte Kronan efter att ha klämt känt och funderat på vad som passar oss bäst. Men har inte börjat använda den än så har ingen rapport om vad jag tycker :) 

Största anledningen till att vi valde den var att den hade så bra hjul, vi har hund och häst så det blir mycket promenerande i alla väder och då var det denna som vi tyckte verkar bäst för oss. 

• Ja82

Vi har en Kronan-vagn och är supernöjda. Rejäl vagn men ändå smidig.

• Mholmis

Vi har en kronan ! Än sålänge väldigt nöjd med den! Har häst och hund så är ute i alla väder, fungerar super!

Även lätt att få med sig trotts stor hund i bilen ;)

Hoppas du hittar en vagn du trivs med! :)

• jenny7906

Vi valde Brio Happy framför Kronan efter mycket dividerande då den senare är väldigt låg, som i o f s säkert är till sin fördel när man byter till sittdel. På vår Brio Happy har vi 4 rejäla fasta lufthjul då jag inte har planer på att springa runt i stan eller i butiker. Vi är jättenöjda med vagnen och jag tycker inte alls den känns klumpig som jag trodde jag skulle tycka.

Svar på tråden Kronan VS Brio, vilken är bäst?