Springmask!!! Bara katastrofberättelser. Är det kört nu??!
Vi upptäckte i fredags att så gott som hela familjen har springmask (2 vuxna, 3 barn). Jag ville väl nästan bara lägga mig ned och dö där på fläcken. Än om det vad jag förstått är rätt vanligt så har vi aldrig tidigare haft det och det var aldrig något jag hade en tanke på att drabbas av antar jag.
Jag hängde på låset hos apoteket igårmorse och vi har alla nu tagit första dosen av Vanquin. Jag tänkte, åhh Gud nu blir det väl bra?! Tyvärr gjorde jag som resten av världen och sökte information och sedan dess har jag nästan bara gråtit. Jag hittade inte en enda tråd som sa typ: Usch, men vi tog medicin och maskarna försvann och sen var det bra. Utan varendaste jäkla tråd handlar ju om hur folk INTE blir av med skiten när den väl kommit!! Medicin som inte dödar alla levande maskar, ägg som finns ÖVERALLT och gör att det bara tar om och om och om igen Det är så det kä'nns, att nu när det kommit så kommer vi ha det stup i kvarten för alltid.
Man läser om hysteristäd och hysteritvätt. Hur långt måste man gå? När man läser om denna mask och dess ägg så låter det ju som at det finns hundra miljoner ägg precis överallt i huset. hur i hela friden ska man då ens ha en chans att få bort det?? Om jag så torkar av varendaste dörrhandtag så hinner ju et av de tre barnen ta i dom igen inom 10 minuter osv......
Jag har skurat sovrummet, bytt sängkläder åt oss och tvättar handdukar varje dag. Men ska man hålla på torka av alla leksaker?! Inser ni hur mycket leksaker 3 barn har? Ska varje ducka, varje pinal torkas av?
Det här har gjort mig psykiskt sjuk. Jag kommer ha behovet av kolla barnens rumpor minst 2 ggr varje vecka för all framtid nu. Varje gång det skulle klia till i baken....
Det är verkligen totalt psykiskt knäckande att ligga i sängen på kvällen och känna hur dom krälar i rumpan.
Är det nån som kan säga att det gått bra...försvunnit och sen hållit sig borta!!