• MittNyaLiv

Pormaskar

Någon som har tips på hur man blir av med pormaskar? Är lagomt less på dom svarta små sattygen nu. 

• Svar på tråden Pormaskar
  • Nockan
    MittNyaLiv skrev 2013-02-24 14:42:09 följande:
    Någon som har tips på hur man blir av med pormaskar? Är lagomt less på dom svarta små sattygen nu. 
    Vad har du testat? 

Jag gillar faktiskt Neutrogenas Visibly Clear Blackhead Eliminating Daily Scrub.. Går att använda den tillsammans med dina vanliga hudvårdsprodukter. Mina porer minskade och huden kändes fräschare..

Har du riktigt jobbiga problem så finns det ju dermaroller.. 
    I'll be here patiently waiting. To see what you find.
  • MittNyaLiv
    Nockan skrev 2013-02-24 14:49:58 följande:
    Vad har du testat? 

Jag gillar faktiskt Neutrogenas Visibly Clear Blackhead Eliminating Daily Scrub.. Går att använda den tillsammans med dina vanliga hudvårdsprodukter. Mina porer minskade och huden kändes fräschare..

Har du riktigt jobbiga problem så finns det ju dermaroller.. 
    Jag har provat Neutrogenas pink grape serie.. pormasksplåster, ansiktsmasken "acne killer", och att bara tvätta med typ vatten, ångat o tryckt dom.. dom är kvar ändå.. 

okej, ska testa den tror jag..  
  • Nockan
    MittNyaLiv skrev 2013-02-24 14:56:10 följande:
    Jag har provat Neutrogenas pink grape serie.. pormasksplåster, ansiktsmasken "acne killer", och att bara tvätta med typ vatten, ångat o tryckt dom.. dom är kvar ändå.. 

okej, ska testa den tror jag..  
    Okej.. Vad har du för slags hy? Jag har blandhy- fet/ torr och har problem i T-zonen.. Särskilt runt och på näsan.. Hur länge har du kört med varje metod? 

• MittNyaLiv
    Nockan skrev 2013-02-24 15:00:00 följande:
    Okej.. Vad har du för slags hy? Jag har blandhy- fet/ torr och har problem i T-zonen.. Särskilt runt och på näsan.. Hur länge har du kört med varje metod? 

har nog som dig.. har mest på näsan.. 
    jag har kört dom iallfall nån månad.. 
    masken "acne killer" var totalt värdelös iallafall.
    pink grape, hyn kändes fräschare men pormaskarna var kvar.. (körde den tills flaskan tog slut) 
    pormasksplåster hjälper väl lite lite lite.. man ser ju att några rycks ut.. dom sitter ju kvar på plåstret.  
  • Nockan
    MittNyaLiv skrev 2013-02-24 15:03:58 följande:
    har nog som dig.. har mest på näsan.. 
    jag har kört dom iallfall nån månad.. 
    masken "acne killer" var totalt värdelös iallafall.
    pink grape, hyn kändes fräschare men pormaskarna var kvar.. (körde den tills flaskan tog slut) 
    pormasksplåster hjälper väl lite lite lite.. man ser ju att några rycks ut.. dom sitter ju kvar på plåstret.  
    Jag var med i Smartsons test av just Daily Scrub'en.. Hade inga höga förhoppningar men tyckte som sagt att det hjälpte.. De där plåstrena funkar ju att få bort för stunden men ger ju inget varaktigt resultat.. 

Körde varje kväll med scruben, tvättade med Vichys Normaderm gel och smörjde sedan in med nattcréme ( Vichys också ).
    På morgonen kör jag med scrub' en igen och samma med gelen och smörjer sedan in med min dagcréme ( och Vichy Normaderm )

Vichys produkter har varit bra för mig men efter ett tag med en viss typ av hudvård så blir min hud för "van" och då måste jag byta. Har börjat märka det nu.. 
  • Emlak

Om du har möjlighet gå till en hudterapeut och gör en ansiktsbehandling med microderma och pormaskrengöring med ultraljud, kostar runt 300 kr och uppåt beroende på var du bor..

Svar på tråden Pormaskar