Present till 6-åring?
Min son fyller 6 år om 2 veckor och har inte en aning om vad jag ska köpa till honom... Han önskar sig Lego men har ju massor redan..
Vill gärna ha förslag.
Min son fyller 6 år om 2 veckor och har inte en aning om vad jag ska köpa till honom... Han önskar sig Lego men har ju massor redan..
Vill gärna ha förslag.
Ge honom nåt med Lego tex målarbok med lego? Eller så så ger ni honom en ny del av lego tex en platta.
Kan vara tråkig men han kanske blir glad?
Har oxå en Lego-tok pojke. Han ska bli 6 nu till augusti. Målarboken ska vi köpa till honom om vi hittar?
Lycka till med hitta en bra present till honom.
Något mer avancerat material för konstruktionslek, kanske? En enklare modell att bygga ihop?
Hittade fina set typ mekano fast i plast där man ska göra olika experiment med tyngder osv. Pojken älskar det och sitter ofta och bygger och provar sig fram. Kan fixa bild på paketet om så önskas.
Han älskar ju att sitta och bygga.. kan sitta knäpptyst i flera timmar med sitt lego och playmobil.. Han gillar ju även att rita. kanske man ska köpa nån ritbok och pennor eller kanske pärlplattor att pyssla med... Ska nog dra en sväng in till stan i morgon..
Det finns en bra bok med olika idéer på hur man kan bygga ihop lego man redan har. Den heter stora boken med lego idéer. Finns på adlibris. Köpte den till min 6 åring och han älskar den! Annars finns det en serie med bra faktaböcker som heter känn igen 25 av Björn Berenholtz. Finns om fiskar svampar träd kryp och fåglar bland annat. Min 6 åring fick hela serien och älskar alla böckerna :)
Legoboken hade varit perfekt.. men den verkar vara slut överallt...
Åh vad synd! Han gillar inte dinosaurier eller rymden eller liknande så du kan köpa nån faktabok om det? Våran son önskade sig det i julklapp och det verkar gå hem hos vänners barn med. Annars finns det ju pysselböcker med lego star wars och vanliga legot med!
Min 7 åring fick exprimentlåda och detektivlåda i julklapp, det kan kanske vara något?!
Byggsatser! Om han gillar det förstås....
Finns billiga på www.tufftufftoys.se
http://www.tufftufftoys.se/leksakerpysselochutelek-c-72_83.html
En armbandsklocka? Det finns en Legoklocka som min äldste önskar sig när han fyller sex.
Vår pojke fyller också sex snart och han är redan ett inbitet Star Wars-fan Vi tänkte att han får välja ut en Star Wars-LEGO byggsats som han då får (vi köper den utan hans vetskap) och sedan hittade vi flera Star Wars-böcker på bokrea som han ska få. En LEGOklocka tänkte vi också att han ska få så att han verkligen lär sig klockan ordentligt.
Vår son fyller 5 år men vi ska köpa cykel åt honom. Mormor o morfar ska köpa studsmatta+nät.