• Anonym (rudolf)

Min näsa droppar jämt, varför?

Ja som sagt, min näsa droppar konstant, och det är inte allergi eller förkylning. Det är som om innerväggarna i näsan bara producerar massa vätska. Så har det varit i mnga år, men nu är det värre än nånsin, jag måste ofta ha en näsduk i handen som jag kan badda med.
    Det känns väldigt ofräscht. Men inte så allvarligt att jag måste besöka doktor. Nån som vet varför det blir så och om man kan göra nåt åt det?

• Svar på tråden Min näsa droppar jämt, varför?
  • Philippa

Provat otrivin comp mot rinnsnuva?

• Anonym (rudolf)

Nej, kan ju prova, men jag är ju inte täppt.

• Anonym (rudolf)
    Anonym (Ärr?) skrev 2013-02-24 17:20:08 följande:
    Har du haft någon piercing, brutit näsan någon gång eller liknande? 

Läs här: www.artnose.se/sidor/septumplastik 
    Nej, inga skador, men tack för länkningen! Uppskattar alla svar!
  • Little Ms Chatterbox

Varför kan det inte vara allergi?

Man kan få snuva av tex födoämnesallergi/intolerans, tex mjölk. (vet jag av egen erfarenhet)

Man kan vara dammallergiker, behövs inte mycket damm för att man ska reagera, eller tex på tvättmedlet eller kanske tapeterna i hemmet, det kan ha bott ett husdjur tidigare där du bor nu och det sitter kvar i väggarna. Det finns massor av saker som man kan vara allergisk mot som man inte tänker på. 

Testa Nasonex, verkar som den har blivit receptfri nu.  

• Anonym (rudolf)
    Little Ms Chatterbox skrev 2013-02-24 17:49:24 följande:
    Varför kan det inte vara allergi?

Man kan få snuva av tex födoämnesallergi/intolerans, tex mjölk. (vet jag av egen erfarenhet)

Man kan vara dammallergiker, behövs inte mycket damm för att man ska reagera, eller tex på tvättmedlet eller kanske tapeterna i hemmet, det kan ha bott ett husdjur tidigare där du bor nu och det sitter kvar i väggarna. Det finns massor av saker som man kan vara allergisk mot som man inte tänker på. 

Testa Nasonex, verkar som den har blivit receptfri nu.  
    Mest av logiska skäl jag inte tror det är allergi, det går inte att koppla till tex intag av mat, besök i dammiga miljöer osv.
  • Anonym

Du kan ha tonsilloiter i halsmandlarna. Du vet såna vita illaluktande klumpar. När jag började klämma ut mina försvann rinnsnuvan direkt.

Svar på tråden Min näsa droppar jämt, varför?