• Anonym

Levaxin - hjärtklappningar

Har väldigt mycket hjärtklappningar och misstänker att det beror på Levaxinet.

Fler så har det så?
    Går det över eller måste jag sänka min dos?

Läkaren tyckte jag skulle äta 50microgram, men det blev ännu värre då med hjärtklappningarna, så nu äter jag 25 microgram, men har som sagt hjärtklappningar ändå.

Kanske bör sänka ytterligare?

• Svar på tråden Levaxin - hjärtklappningar
  • Anonym

För snabb ökning eller för hög dos. Kontakta läkaren!

• Anonym

Har inte gjort någon ökning, tvärtom. Sänker hela tiden.. Men då är det väll fel dos helt enkelt.

Tog hälften idag av vad jag brukar ta, ska rådfråga läkaren imorgon om jag kan fortsätta med denna låga dos.

• Queenie70

Jag äter 200 mg och har aldrig upplev det, men det beror ju på hur mycket man behöver.

• Anonym (ja)

Har man fel dos så kan man få både hjärtklappning och dubbelslag.

• Anonym

Jag äter 225mg och jag hade såna där besvär under justeringen av dosen, när de ökade för snabbt. Men 25 låter ju hysteriskt lite? Är inte det den minsta dosen?

• Anonym

25 microgram är så låg dos så det har jag blivit satt på som ofrivilligt barnlös, utan att egentligen ha problem med sköldkörteln.

Dricker du mycket kaffe? Hur är din kondition? Kaffe kan ge hjärtklappning, och om man har dålig kondition så kan man få hjärtklappning av att röra på sig.

Tror också hjärtklappning kan komma i klimakteriet.

• Karin 748

Äter 25mg varannan dag. har varit uppe på 75mg dag men har aldrig upplevt det. Men kolla med läkaren. Hoppas det löser sig för det verkar jobbigt

• Anonym

Ja, 25mg är löjligt lite, men samtidigt kan jag ju berätta att jag började med 50mg i höstas, sen efter någon vecka sänkte jag till 25mg. Jag åt detta ett tag och kände ingen direkt skillnad. Så läkaren sa att jag kunde sluta med levaxinet om jag ville. Mina värden va då ganska Ok. Ligger oftast i överkant dvs mellan 4-5 i tsh. Enligt läkaren va det inte så mycket.

Jag slutade iaf med levaxinet.. Och började med det för ett litet tag sen då jag inte mådde så bra. Och nu har jag svårt för hitta rätt dos. Läkaren säger mest att jag kan fortsätta äta om jag vill eller sluta om jag vill.. det känns ju bra?!!

• Anonym
    Anonym skrev 2013-02-24 16:45:26 följande:
    Ja, 25mg är löjligt lite, men samtidigt kan jag ju berätta att jag började med 50mg i höstas, sen efter någon vecka sänkte jag till 25mg. Jag åt detta ett tag och kände ingen direkt skillnad. Så läkaren sa att jag kunde sluta med levaxinet om jag ville. Mina värden va då ganska Ok. Ligger oftast i överkant dvs mellan 4-5 i tsh. Enligt läkaren va det inte så mycket.

Jag slutade iaf med levaxinet.. Och började med det för ett litet tag sen då jag inte mådde så bra. Och nu har jag svårt för hitta rätt dos. Läkaren säger mest att jag kan fortsätta äta om jag vill eller sluta om jag vill.. det känns ju bra?!!
    Känner en som hade liknande problem, det tog lång tid för kroppen att anpassa sig. Hon åt 25 i flera månader innan hon började må bra, dessförinnan 50 som var alldeles för mycket.

Tycker du ska hålla fast vid en dos och ta täta prover. Se också till att äta ordentligt, det hjälpte den jag känner!
  • greeneyes

Jag äter Inderal (betablockerare) mot mina hjärtklappningar. Tror dock att mina är stressrelateradd och inte pga att jag äter Levaxin (100 mikrogram per dag).
    Det kanske kan hjälpa dig också om du verkligen mår dåligt?

• Anonym
    Anonym skrev 2013-02-24 16:50:10 följande:
    Känner en som hade liknande problem, det tog lång tid för kroppen att anpassa sig. Hon åt 25 i flera månader innan hon började må bra, dessförinnan 50 som var alldeles för mycket.

Tycker du ska hålla fast vid en dos och ta täta prover. Se också till att äta ordentligt, det hjälpte den jag känner!
    Hade den personen också hjärtklappningar? För det är otroligt jobbigt att ha dagligen.
    Vet liksom inte hur mycket man ska behöva "stå ut". Allt som har med detta och göra är ganska nytt för mig.

Men som sagt, åt en halv 25mg tablett idag. Och hoppas det lättar lite med hjärtklappningarna.
    Och imorgon har jag telefon tid med min läkare, får se vad han har och säga om det hela.

Men om man har ett Tsh som pendlar mellan 4 och 5, är det verkligen för högt?
  • Queenie70
    Anonym skrev 2013-02-24 17:25:53 följande:
    Hade den personen också hjärtklappningar? För det är otroligt jobbigt att ha dagligen.

Vet liksom inte hur mycket man ska behöva "stå ut". Allt som har med detta och göra är ganska nytt för mig.

Men som sagt, åt en halv 25mg tablett idag. Och hoppas det lättar lite med hjärtklappningarna.

Och imorgon har jag telefon tid med min läkare, får se vad han har och säga om det hela.

Ja det är högt.
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-02-24 17:25:53 följande:

Ja hon hade hjärtklappning.

Tror inte du ska gå efter hur du känner från en dag till en annan, utan du måste hålla en dos över en längre tid för att veta hur du mår på den dosen.

Pendla mellan 4 och 5 är inte väldigt högt, men 25 är också så pass låg dos att det inte ska vara några problem. Jag låg på 3,6 och blev satt på 25 för att det är bra att ligga lite lägre om man blir gravid (försöker med IVF). Märker noll skillnad efter att ha stått på den dosen i snart ett år.
Svar på tråden Levaxin - hjärtklappningar