• Anonym

Någon som köpt soffaklädsel från BEMZ?

Jag har så ont om pengar men måste ha en ny soffa. Jag har hittat en Karlstad för 500 pix på Blocket och funderar nu på att köpa en klädel från Bemz för 2500 kr. Då får jag hela soffan för 3000 vilket är ungefär vad jag har råd med.

Någon som har köpt soffaklädsel därifrån och vet att det blir bra? Jag har inte råd att köpa något som sen inte passar. Det måste bli rätt på första försöket.

Någon?

• Svar på tråden Någon som köpt soffaklädsel från BEMZ?
  • Anonym
    Virriga Vera skrev 2013-02-24 18:17:05 följande:
    Jag köpte en till min klippansoffa och det är kanonkvalité. Bättre passform än den som satt på från början. Jag är jättenöjd.
    Åh, vad kul att höra!
  • WilderWein

Jag har en till min Månstad. Kostade runt 2500 kr.

Innan tvätt var klädseln för stor (och helt omöjlig att få på som det verkade vara meningen) och efter första tvätten (enligt anvisningarna) krympte den och blev för liten. Går inte att få ihop i sömmen bakom ryggen och sitter lite sisådär på resten. Använder den dock ändå eftersom själva soffan är så sunkig och jag inte har råd med en ny.

Min soffa är ju en ganska stor historia, bäddsoffa med divandel. Kanske det blir bättre om man har en enklare modell.

• Anonym
    Nordanvinden08 skrev 2013-02-24 18:27:06 följande:
    Har bara hört gott om dem. Ska själv beställa nytt till min Stockholms fotölj:)
    De har ju jättefina tyger. Och jag har barn så jag vill gärna ha en klädsel man kan tvätta. De som var tvättbara på Ikea var inte så fina (och dyrare) så funkar Bemz så blir jag jätteglad
  • Anonym

Ja, det blev jättebra!
    Jag har en soffa som har utgått sedan flera år på IKEA, så jag blev överlycklig när jag såg att Bemz hade börjat sälja klädsel till den. Den blev som ny (för betydligt mindre pengar)! Dragkedjorna är av mycket bättre kvalitet än på originalklädseln, så jag tror att kvaliteten överlag är bra! Det satt jättebra också!

• Anonym
    WilderWein skrev 2013-02-24 18:28:27 följande:

Innan tvätt var klädseln för stor (och helt omöjlig att få på som det verkade vara meningen) och efter första tvätten (enligt anvisningarna) krympte den och blev för liten. Går inte att få ihop i sömmen bakom ryggen och sitter lite sisådär på resten. Använder den dock ändå eftersom själva soffan är så sunkig och jag inte har råd med en ny.

Min soffa är ju en ganska stor historia, bäddsoffa med divandel. Kanske det blir bättre om man har en enklare modell.
    Ajdå

Var det länge sen du köpte den klädseln? På deras hemsida så står det på de klädslar jag tittat på: "förkrympt" och jag antar att de då ska passa direkt när man får dem?
  • WilderWein
    Anonym skrev 2013-02-24 18:29:49 följande:
    Ajdå

Var det länge sen du köpte den klädseln? På deras hemsida så står det på de klädslar jag tittat på: "förkrympt" och jag antar att de då ska passa direkt när man får dem?
    Köpte den i somras. Min skulle också vara förkrympt. Jag vet verkligen inte vad som hände.

Den här har jag: www.bemz.se/sv/produkt-sidan/produktsida/soffoverdrag/id/man2/manstad/t102/jet-black/

• Insatt

Jag köpte en för kanske 5 år sen, till IKEA:s ekeskog. Mkt snyggt, med bra passform och bra kvalitet.

• Anonym
    WilderWein skrev 2013-02-24 18:41:04 följande:
    Köpte den i somras. Min skulle också vara förkrympt. Jag vet verkligen inte vad som hände.

Den här har jag: www.bemz.se/sv/produkt-sidan/produktsida/soff.../

Du borde skicka tillbaka klädseln och berätta vad som hänt. Det är ju inte riktigt det du
    betalade för.
  • Hannah76

Jag har köpt till en soffa och två fåtöljer - är supernöjd. Bra passform och har hållt sig som nya genom många tvättar.

• missan75

Jag har köpt fodral till en soffa, det är riktigt bra gjort och jag är jättenöjd. Rekomenderar dem.

• Anonym (köp ny)

Varför köper du inte en ny istället? Tror en 3-sits i tyg Blekinge vit kostar 3000 på Ikea.

• Anonym (Anna)

Har en till min Karlanda-soffa. Är supernöjd!

• Anonym
    Anonym (köp ny) skrev 2013-02-24 21:28:12 följande:
    Varför köper du inte en ny istället? Tror en 3-sits i tyg Blekinge vit kostar 3000 på Ikea.
    Jag vill gärna ha en ljusgrå soffa, men den klädseln som fanns på Ikea gick inte att tvätta. Jag har barn så vit klädsel är uteslutet och det måste gå att tvätta den. Men om priset blir det samma så är jag bara glad, även om jag får köpa soffa och klädsel separat
  • lindaothomas

Ja köpte klädsel till min 3.a + 2.a ektorp soffa därifrån.
    De passade utmärkt! Jättefint tyg som höll ett bra tag :)

• BemzSara
    WilderWein skrev 2013-02-24 18:28:27 följande:

Hej, vad tråkigt att höra om överdraget som inte passade! Det går självklart att returnera produkter om du tror att de inte sitter som de ska. Vi har även 3 års garanti, vilket betyder att om överdraget krymper så att det inte passar på möbeln, går det att reklamera hos oss. Om du inte redan har gjort det, kontakta gärna kundservice[at]bemz.com så kan de hjälpa dig att gå vidare med ditt ärende.

Sara från Bemz
  • Anonym (råger)
    Anonym skrev 2013-02-24 18:15:52 följande:
    Jag har så ont om pengar men måste ha en ny soffa. Jag har hittat en Karlstad för 500 pix på Blocket och funderar nu på att köpa en klädel från Bemz för 2500 kr. Då får jag hela soffan för 3000 vilket är ungefär vad jag har råd med.

Någon som har köpt soffaklädsel därifrån och vet att det blir bra? Jag har inte råd att köpa något som sen inte passar. Det måste bli rätt på första försöket.

Någon?
    Jag tycker det är alldeles för dyrt, överdrag till en 2 sits soffa i sonens rum ( mysinge)

skulle ha kostat 4.400:-

Köpte tyg själv  för 2500:- + 1000 till en sömmerska och fick det precis som jag ville ha.     
Svar på tråden Någon som köpt soffaklädsel från BEMZ?